اشتباهاتی در فهم لوگو
اشتباهاتی در فهم لوگو
تصور غلط افراد در مورد لوگو های نوشتاری
بسیاری از افراد تصورشان بر این است که لوگوهای نوشتاری فقط از یک فونت ساده درست میشوند این تصور کاملا غلط است شاید در گذشته این طور بود اما در زمان حال اینگونه نیست امروزه بسیاری از لوگو ها ی نوشتاری با ترکیب اشکال به وجود می آیند که طراحی آن ها نیز بسیار پیچیده تر از یک لوگو اشکال است چون متعارف کردن اشکال کنار هم و تبدیل آن ها به نوشته کار ساده ای نیست مخصوصا اگر بخواهید طرح خاصی به نوشته دهید یکی دیگر از روش های طراحی لوگو نوشتاری هم این است که فونت را ویرایش کنید این روش برای افراد مبتدی خوب است چون در طراحی محدودیت های بسیاری ایجاد میشود میتوان گفت لوگو های نوشتاری اگر قرار باشد با اشکال طراحی شوند جزو طراحی های مشکل تلقی میشوند ایجاد منهنی های متانسب زاویه های مناسب و در کل ایجاد یک لوگوی نوشتاری متعارف مشکل است
لوگو های سه بعدی؟! خوب یا بد!
لوگو های سه بعدی چند سالی هست که طراحی میشوند و دارای انواع مختلفی میباشند لوگو های سه بعدی ابتدا به صورت 2 بعد طراحی شده و سپس بعد سوم را به آن اضافه میکنند اما به نظر من لوگو اگر 2 بعد باشد بهتر است و میتوان لوگو را هم 2 بعدی طراحی کرد و هم 3 بعدی اما اصل لوگو باید 2 بعد داشته باشد این سبک را میتوان به وسیله ی ابزار 3 بعدی فتوشاپ و یا نرم افزار ایلیستراتور انجام داد و بعضی از طراحان با تجربه و حرفه ای خودشان با تکنیک های بعد به لوگو ها بعد میدهند همچنین میتوان با ایجاد سایه نیز بعدی کوچک به لوگو داد سایه ها باید به تناسب زاویه لوگو طراحی شوند که معمولا از یک دایره با گرادیانت مشکی و بی رنگ تشکیل میشود لوگو های 3 بعدی میتوانند در زوایای مختلف طراحی گردنند یعنی در 3 محور بچرخنند محور های x y z و هر کدام از این چرخش ها حالت خاصی به لوگوی ما میدهد رنگ بعد سوم معمولا تیره از رنگ های 2 بعدی دیگر است مثلا اگر رنگ ها بعد اول و دوم آبی روشن باشد بعد سوم باید آبی تیره باشد چون باید حالتی داشته باشد که انگار پشت قرار گرفته اگر هم رنگ دو بعد دیگر باشد اصلا 3 بعدی بودن آن قابل تشخیص نخواهد بود سبک دیگری نیز برای ایجاد بعد سوم در طراحی لوگو وجود دارد که با ایجاد گرادیانت تیره و روشن حالت 3بعدی به لوگو میدهند مانند لوگوی شرکت autodesk