عکاسی از جواهرات (با زمینه سفید)

بازدید: 2305 بازدید

در این گفتار به آموزش ثبت عکس‌های جذاب از اشیاء کوچکی می‌پردازیم که می‌خواهید توسط مخاطبان‌تان طوری دیده شوند که جذابیت‌هایشان پنهان نماند. این‌کار را می‌توانید با وسایل ساده‌ای که در اختیار دارید انجام دهید.

هفته‌ای چند بار اشخاص مختلفی به من می‌گویند که ما از محصولات کوچکی مثل طلا و جواهر که داریم می‌خواهیم برای آپلود کردن روی اینترنت عکس بگیریم اما عکس‌ها خوب از آب در نمی‌آیند. چه کاری باید انجام دهیم؟

شاید شما هم با این موضوع روبه‌رو شده باشید که بخواهید جنسی را بر روی سایتی بگذارید و بفروشید اما هرچه عکس می‌گیرید به خوبی عکس‌هایی که روی سایت‌ها می‌بینید نمی‌شوند و تصور می‌کنید که آنها لزوما از ابزارهای پیشرفته‌ای برای این نوع عکاسی استفاده می‌کنند اما واقعیت این است که شما هم در خانه با وسایل ساده‌ای که در اختیار دارید می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای این نوع عکاسی، موضوعی که می خواهید از آن عکاسی کنید را بر روی پس‌زمینه‌ای که در نظر دارید قرار دهید. هر چقدر این پس‌زمینه ساده‌تر باشد٬ موضوعی که از آن عکس می‌گیرید برجسته‌تر خواهد شد.

همان‌طور که در عکسمی‌بینید٬ من از پس‌زمینه‌ سفید برای عکاسی از این گردن‌بند استفاده کرده‌ام. به جای استفاده از نور فلاش روی دوربین یا هر نور فلاش دیگری٬ بهتر است که از نورهای معمولی که روزانه با آن سروکار داریم – مثل لامپ‌های کم‌مصرف٬ فلورسنت و یا حتی تنگستن استفاده کنیم.

چراغ‌های مطالعه هم می‌توانند گزینه خوبی برای نورپردازی به اشیاء مورد نظر شما باشند. دو یا سه نوری که در نظر گرفته اید را به صورت ۴۵درجه در کنار سوژه‌تان قرار دهید تا به سطح پس‌زمینه و جسمی که انتخاب کرده اید به خوبی نور برسد. از آنجا که باید از سرعت شاتر پایین استفاده کنید و امکان لرزش دست زیاد است٬ ترجیحا دوربین‌تان را بر روی یک سه‌پایه محکم کنید.

دوربین را از حالت اتوماتیک خارج کرده و بر روی حالت دستی (Manual) قرار دهید. با توجه به شدت نور، حساسیت دوربین (ISO) را جایی بین ۱۲۵تا ۴۰۰بگذارید. دیافراگم دوربین (F) را تا شماره‌ حدود ۱۱بالا ببرید که عمق میدان عکس‌تان بیشتر شود. استفاده از دیافراگم باز با عدد کمتر باعث می‌شود که عمق میدان عکس کمتر شده و در نتیجه مقداری از جسمی که از آن عکاسی می‌کنید٬ به اصطلاح تار (Blur) دیده شود. نمونه‌ای از این تار شدگی در نتیجه باز بودن زیاد دیافراگم را می‌توانید در عکس زیر ببینید.

اما بالعکس استفاده از دیافراگم بسته‌تر با عدد Fبالاترباعث بالاتر رفتن عمق میدان و شفاف‌تر شدن سوژه می‌شود.

با گرفتن چند عکس سرعت شاتر دلخواه‌تان را با توجه به نیاز به روشنایی و یا تاریکی که می‌خواهید٬ بالا و پایین کرده و پیدا کنید. با استفاده از یک کنترل شاتر (دکلانشور) یا با قرار دادن دوربین‌تان روی حالت سلف‌تایمر (Self‪-Timer) به جای فشردن دکمه عکاسی٬ می‌توانید از لرزیدن عکس‌تان به‌طور قابل‌توجهی جلوگیری کنید. استفاده از لنز ماکرو٬ یا لنزهایی که حالت ماکرو دارند٬ به شما کمک می‌کند تا عکسی با ابعاد بزرگتر از سوژه بگیرید

مطالعه بیشتر