ویدئو مارکتینگ (Video Marketing)

بازدید: 2056 بازدید

ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) به سرعت در حال پیشروی است و شما اگر می خواهید که در بازاریابی اینترنتی حرفی برای گفتن داشته باشید باید از همین امروز برای کسب و کارتان به فکر ویدئومارکتینگ (بازاریای ویدئویی) باشید. کافیست یک نگاهی به تعداد کاربران اینترنت که هر روز ویدیو های آنلاین را مشاهده می کنند و به اشتراک می گذارند،بیاندازید به سادگی به این موضوع پی می برید که بازاریابی ویدیویی واقعا می تواند به ارتقاء سطح کسب و کار شما کمک کند. با این حال، هر کسی نمی داند چگونه از اهرم قدرت این ابزار بازاریابی اینترنتی استفاده کند. با توجه به نوع نیازهای کسب و کارتان، راه های زیادی وجود دارد که می توانید از بازاریابی ویدیویی به نفع خود استفاده کنید.
ویدئو مارکتینگ به برندسازی شما کمک می کند
ویدئو مارکتینگ به معنای آن نیست که یک ویدیو را فیلمبرداری کنید و آنرا بر روی وب سایت های اشتراک ویدیو قرار دهید! این محتوای کلیپ شماست که مهم است. اگر بودجه کافی داشته باشید ویدیوی شما می تواند مانند ویدیو های تبلیغاتی ای که در تلویزیون مشاهده می کنید باشد.
مساله مهم این است که یک فیلم تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. چه بخواهید مخاطب های خودتان را به مشاهده سایتتان برای اطلاعات بیشتر دعوت کنید یا بصورت مستقیم محصولتان را بفروشید، این مواردی که در ادامه خواهم گفت باید در ویدئو شما قرار داده شود.

نمایش پشت صحنه
درگیر کردن بینندگان کار بسیار دشواری است. شما باید با هر روشی اعتبار و صحت محتوایتان را نشان بدهید. یک تبلیغات بازاریابی ویدئویی می تواند یک راه ایده ال برای نمایش پشت صحنه کسب و کارتان باشد.
همچنین شما می توانید اطلاعات غیر محرمانه کسب و کار خودتان را مانند اینکه محصولات شما چگونه تولید می شوند یا فرآیندی که طی می شود تا محصولات شما به بازار و به دست مشتری برسد را در ویدئو خودتان به اشتراک بگذارید. این کار به شما اجازه می دهد به کسب و کارتان اعتبار ببخشید در حالیکه پیوند خودتان با مخاطب را حفظ کنید.

پشتیبانی تعاملی از مشتری
اگر کسب و کار شما خدمات پس از فروش یا پشتیبانی ارائه می دهد، سر و کله زدن با مشکلات تکراری به صورت مکرر می تواند پر استرس باشد. از طریق بازاریابی ویدئویی، می توانید کلیپی بسازید که به مصرف کنندگان کالا هایتان اطلاعات مورد نیاز برای مشکلات مشابه را بدهد.
پیشنهاد فرشاد حیدری : چگونه یک طرح تجاری برای کسب و کار بنویسیم؟ – بخش 3
این کار به شما امکان می دهد وقت بیشتری را صرف رسیدگی به مشکلات و درخواست های دیگر مشتریان کنید. علاوه بر آن، این استراتژی تعامل شما را با مخاطبانتان بیشتر می کند. فقط فراموش نکنید که راه های دیگری را برای آنها باز بگذارید اگر ویدئوهایتان برای حل مشکلشان کافی نباشد. دوستان اگر می خواهید درباره ویدئو مارکتینگ بیشتر بدانید من به شما

استخدام فعال آنلاین
درست مانند موضوع خدمات مشتری تعاملی، همچنین می توانید از ویدئو مارکتینگ برای استخدام آنلاین استفاده کنید. از آنجا که اکثر کاربران اینترنت دامنه توجه کوتاهی دارند، مشاهده یک فیلم می تواند به آسانی آنها را برای ملحق شدن به کسب و کار شما تشویق کند.
ویدئو مارکتینگ می تواند راه های گوناگونی را برای ارتقاء کسب و کار شما فراهم کند. این کار می تواند به استراتژی بازاریابی اینترنتی شما ارزش ببخشد، همچنین با قدرت بیشتری مخاطبان را به سوی شما جذب کند. البته، نیاز به برنامه ریزی دارد که ویدئو شما در مورد چه موضوعی باشد، محتوای آن چه باشد و چگونه آنرا بر روی اینترنت به اشتراک می گذارید. اگر این کار به درستی انجام شود، بازاریابی اینترنتی به احتمال زیاد به بازگشت سرمایه ای که شما انتظارش را دارید منجر خواهد شد.

صحبت پایانی
دوستای عزیزم هر نوع کسب و کاری که دارید، ویدئو می تواند خیلی برای شما کارساز باشد. نکته جالب این است که اگر هم وب سایت ندارید می توانید از ویدئو برای کسب و کار خودتان استفاده کنید. بگذارید اشاره کوتاهی به یکی از تجربیاتم در این زمینه کنم. یک بار برای یک شرکتی که وب سایت هم نداشت! یک استراتژی بازاریابی ویدئویی تدوین کردم و بر اساس استراتژی که تدوین کرده بودم فیلم هایی را آماده کردیم. نتیجه کار بسیار شگفتی ساز بود! تنها چند ویدئو در طول هفته اول چند میلیون تومان توانست فروش ایجاد کند. حقیقت را اگر بخواهید خود من تصور نمی کردم که نتیجه تا این حد فوق العاده باشد. پس برای همین به شما هم توصیه میکنم که یک استراتژی تدوین کنید و بازاریابی ویدئویی را برای خودتان به کار بگیرید تا از نتایح آن شگفت زده بشوید.

مطالعه بیشتر