چگونه دامنه های هوشمند برای کسب وکار خود ثبت کنیم؟

بازدید: 1782 بازدید

از دامنه کوتاه و ساده استفاده کنید
ثبت یک دامنه کوتاه که در ذهن بماند، آسان نیست. استفاده از واژه ها و حروف کمتر در نام دامنه شما، احتمال درست نوشته شدن آن را افزایش می دهد و مشتریان، سایت شما را راحت تر پیدا می کنند. شاید این روش نیازمند اندکی خلاقیت باشد، اما ارزش دارد که برای آن زمان بگذارید.
دامنه ای پیدا کنید که با نوع کسب وکار شما سازگار باشد
دامنه های بسیاری در ارتباط با صنعت یا بر اساس مکان ها و سلایق گوناگون وجود دارند. انتخاب چنین دامنه هایی به بازدیدکنندگان کمک می کند تا قبل از کلیک کردن روی وب سایت، زمینه فعالیت تان را بدانند. هر روز هم دامنه های جدیدی در دسترس قرار می گیرند و این امر، شانس پیداکردن یک دامنه خوب را بالا می برد.
پسوندهای مختلف دامنه خود را ثبت کنید
پسوند دامنه بخشی از دامنه است که بعد از «نقطه» می آید؛ این پسوندها می توانند شرکت تان را تعریف کنند و حتی موقعیت مکانی آن را به بازدیدکنندگان نشان دهند. خریدن نام دامنه با پسوندهای مختلف، ایده خوبی است. اگر دامنه دلخواه تان را فقط با پسوند .com ثبت کنید، رقیبان تان می توانند به راحتی با انتخاب نام دامنه شما و ثبت آن با پسوندهای دیگر مانند .net یا .info مشتریان بالقوه را به سایت خودشان منتقل کنند.
املای اشتباه دامنه را در نظر بگیرید
اشتباه در وارد کردن نام یک دامنه بسیار متداول است، حتی اگر این نام از کلمات و کاراکترهای معمولی تشکیل شده باشد. اگر یک املای غلط رایج برای دامنه خود سراغ دارید، آن را نیز ثبت کنید. همچنین برای جلوگیری از سوءاستفاده رقبا از دامنه های مشابه، این دامنه ها را نیز به ثبت برسانید تا مشتریان را از نسخه های مشابه یا با املای اشتباه، به دامنه وب سایت اصلی خود هدایت کنید.
دامنه های جغرافیایی را بررسی کنید
یک دامنه جغرافیایی، دامنه ای است شامل موقعیت مکانی و یک کلمه کلیدی برای توصیف آن است مانند TehranLandscaper.com. درواقع این دو عبارت، همان دو واژه ای هستند که مشتریان با آن وب سایت شما را در گوگل جست وجو می کنند.
بازارهای ثانویه و دامنه های ثبت شده را نیز در نظر داشته باشید
اگر نام دامنه قبلاً توسط فرد دیگری ثبت شده است، دلسرد نشوید؛ سرویس دهنده های مختلفی در زمینه خرید و مزایده دامنه وجود دارند که می توانند در گرفتن دامنه دلخواه تان کمک تان کنند. با اینکه چنین کاری هزینه بیشتر دارد، با دید یک سرمایه گذاری سودمند برای کسب وکارتان به آن نگاه کنید.

مطالعه بیشتر