چگونه در کسب و کار اینترنتی موفق شویم ؟

بازدید: 1747 بازدید

چگونه در کسب و کار اینترنتی موفق شویم ؟

چگونه در کسب و کار اینترنتی موفق شویم

اگر تاحالا ایده ای برای محصولتون داشته اید و یا فکر میکنید میتوانید خدماتی ارائه کنید که مشکل بسیاری از مردم رو حل بشه ، حتما راجع به کسب و کار اینترنتی هم تحقیقی انجام دادید. خیلی دوست دارم اینو بهتون بگم که در ۱۰ سال گذشته با رشد اینترنت در زندگی شخصی ما و با ورود کسب و کارها و تجارت ها در این حوزه شاهد انقلابی نوین در عرصه خرید و فروش و ارائه خدمات آنلاین بودیم.

اما در کسب و کار اینترنتی باید از کجا شروع کنیم ؟
تونی کوهن ، رئیس کسب‌وکار اینترنتی در Deloitte می‌گوید : نقطه شروع برای هر کسب و کار آنلاینی “ایجاد یک برنامه تجاری” است . او می‌گوید : شما باید بازار هدف خود را بشناسید ، رقیبان خود را شناسایی کنید، بودجه مورد نظر را برای انجام پروژه جذب کنید تا بتوانید برای خود مشتریان وفادار بسازید.

حالا میخوام براتون بگم که برای شروع یک کسب و کار آنلاین ، نیاز به چه شناخت چه عواملی دارید : پس با من همراه باشید.

۱_یافتن بازار ایده
اولین و مهم‌ترین عامل شناخت راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین یافتن این است که آیا بازاری برای ایده شما وجود دارد یا خیر .

اینکه صرفا فقط یک ایده خوب داشته باشید ، کافی نیست . شما باید وضعیت بازار رو نسبت به ایده ای که دارید بسنجید و ببینید که آیا مردم به خدمات و یا کالای شما نیاز دارند یا خیر ؟ و آیا خدمات یا کالای شما برای مردم بصرفه است یا نه ! و سوالاتی از این دست که به شناخت شما از بازار و ایده ای که دارید کمک میکند.

۲_تامین مالی کسب و کار
در بخش تامین مالی کسب وکار یک خبر خوب برای شما داریم و یک خبر بد ؛

خبر بد : متاسفانه باید خدمتتون برسونم اکثر کسب و کارهای نوپای اینترنتی که به موفقیت نرسیدند در قسمت تامین مالی به مشکل برخوردند و نتوانستند در این قسمت جوابگوی نیازشان باشند. پس سعی کنید آرام تر و با حداقل ریسک گام بردارید.
خبر خوب : برای شروع اصلا نیازی نیست بهترین باشید . اگر بودجه ای برای طراحی و یا ارتقا محصول یا کیفیت خدمات خود ندارید هیچوقت شروع کردن را به تعویق نیندازید. مارک زاکربرگ (موسس فیسبوک) با حداقل سرمایه گذاری شروع کرد و امروز دارایی به ارزش ۷۴٫۲ میلیارد دلار دارد.
۳_وبسایت و محتوا
طراحی وبسایت و محتوای تولیدی شما باید بگونه ای باشد که اعتماد مخاطبان شما را به دست آورد. اگر وبسایت شما مشکل فنی داشته باشد ، مشتریان شما اعتمادشان را نسبت به کسب و کار شما از دست میدهند.همچنین محتوای تولیدی شما باید به گونه ای باشد که به مخاطبانتان کمک کند تا محصول یا خدمات شما را بهتر بشناسند.مطمئنا کسی دوست ندارد محتوای تکراری و کپی شده از وبسایت دیگر را مشاهده کند .

پس سعی کنید در محتوا ابتکار عمل به خرج بدهید و محتوای اصیل و با کیفیت تولید کنید.

کپی کردن محتوا و مشکل داشتن قسمت های مختلف وبسایت باعث بی اعتمادی مخاطبان به برند شما خواهد شد و در نتیجه مرگ کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت.

۴_تبلیغات و بازاریابی
بسیاری از مردم در دام توسعه محصول یا سرویس خود می‌افتند و از بازاریابی و تبلیغات غافل میشوند.سایتهایی مانند گوگل ادوردز می‌توانند روشی مقرون‌ به‌ صرفه برای تبلیغات باشند . این کار برمبنای “ پرداخت ازای هر کلیک “ انجام می‌شود ، یعنی تنها زمانی که کسی از طریق جستجو روی سایت شما کلیک می‌کند،هزینه می‌پردازید.

همچنین بهینه سازی یا سئو سایت هم میتواند نوعی سرمایه گذاری در بخش بازاریابی شما باشد.

۵_امنیت کسب و کار اینترنتی
وب سایت‌هایی که به آسانی هک میشوند , به آسانی تجارت خود را نابود میکنند. امنیت باید برای شما یک اولویت باشد و مشتریان شما باید به جزئیات آن‌ اطمینان حاصل کنند.

برای شروع میتوانید از پروتکل امن SSL برای وبسایتتان استفاده کنید که با داده های رمزنگاری شده از اطلاعات مشتریان و وبسایت محافظت میکند.

در همین راستا سعی کنید با مشتریانتان تعامل داشته باشید ؛ تا جایی که ممکن است با آن‌ها صحبت کنید و به آن‌ها کمک کنید تا شما را بیشتر بشناسند و به شما و خدماتی که ارائه می‌کنید اعتماد کنند.

۶_صبر کافی داشته باشید
بعد از شروع کردن کسب و کار اینترنتی انتظار یک انفجار درامدی نداشته باشید و کار روزانه خود را خیلی زود رها نکنید، رسیدن به موفقیت در اینترنت زمان می‌برد . شما به عنوان یک کارآفرین آنلاین ، به انرژی ، اشتیاق ، عزم و صبر کافی نیاز دارید و همچنین باید واقع‌بین باشید.

یادتان باشد در بین بسیاری از کسب و کارها راه‌اندازی شده فقط تعداد اندکی سود می‌برند ، و بقیه هرگز شاهد بازگشت سرمایه‌گذاریشان نخواهند بود. موفقیت در کسب و کار اینترنتی در عین اینکه بسیار ساده و لذت بخش است یکی از سخت ترین کارها بحساب می آید.

مطالعه بیشتر