استراتژی موفق در بازاریابی اینترنتی

بازدید: 1825 بازدید

استراتژی موفق در بازاریابی اینترنتی

استراتژی موفق

امروزه کسب درآمد از اینترنت به یک هنر تبدیل شده است. هنری که در خود اینترنت براحتی به تمامی منابع یادگیری اش دسترسی داریم . بنابراین چرا کارآفرینان یا صاحبان کسب و کار اینترنتی ، یادگیری استراتژی بازاریابی اینترنتی را فراموش یا حتی به تاخیر می اندازند ؟

در بازاریابی اینترنتی انواع استراتژی وجود دارد ، حتما با خودتان میپرسید منظور من از استراتژی چیست ؟ و یا برای اینکه استراتژی ای داشته باشید باید خرج های سرسام آوری را متحمل شوید.

به هیچ وجه اینگونه نیست. استراتژی همانند یک نقشه راه است ، راهی که دیگران قبل از ما رفته اند و به موفقیت رسیده اند و این نقشه را برای موفقیت در اختیار ما قرارداده اند . و خبر خوب اینست که شما مجبور نیستید پول زیادی برای هر یک از این استراتژی‌ها خرج کنید.

استراتژی‌ها ، بازده‌های بالقوه بالایی را ارایه می‌دهند ، به این معنی که اگر هزینه ای برای شما داشته باشند ، پتانسیل و بازده قابل‌توجهی خواهندداشت.

هرچه برای استراتژی هایتان زمان بیشتری صرف کنید قدرتمند تر میشوند و هرچه زودتر آن را شروع کنید ، بازده بیشتری از آن نصیبتان میشود.

با ما همراه باشید تا برای شما ۶ استراتژی مهم در بازاریابی اینترنتی رو معرفی کنم :

 

۱_برندینگ شخصی

برندینگ شخصی یک چهره قابل اعتمادتری از کسب و کار آنلاینتان برای مخاطبان ایجاد میکند.جمله معروفی در اینباره داریم که میگوید کسبو کارهای موفق می‌توانند از کارآفرینان موفقی که آن‌ها را رهبری می‌کنند ، بخوبی رشد و حرکت کنند. 

اگر روی برند شخصی خود کار کنید ، هرجا که تجارت جدیدی را شروع کنید یا محصولی جدیدی را ارائه کنید، مردم با شما خواهند بود چرا که شما را میشناسند و به شما اعتماد دارند. پس اگر تابحال این موضوع را نادیده گرفتید ، الان بهترین فرصت است تا روی آن کار کنید.

 

۲_بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اشکال مختلفی دارد و بسته به اینکه چگونه استراتژی خود را شکل می‌دهید ، ممکن است به نتایج مختلفی دست پیدا کنید.برای مثال شما می‌توانید از یک وبلاگ یا وبسایتی جداگانه برای جذب تعداد بیشتری از ترافیک ورودی به سایت خود استفاده کنید .

شما حتی می‌توانید از محتوا به عنوان نوعی آموزش یا عیب‌یابی ، یا ترکیبی از این کاربردها استفاده کنید .

بازاریابی محتوا به طور باورنکردنی متنوع و مفید است ، و اگر درست اجرا شود ، شما را به هدفتان که کسب درامد است، میرساند.

 

۳_بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

سئو یک فرآیند در سایت شما برای جذب مخاطب هدف بیشتر است. با ترافیک بیشتری که از این راه بدست می آورید میتوانید درامد خودتان را بیشتر کنید. بنابراین سئو بیشتر همانند یک سرمایه گذاری است تا یک هزینه.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به دیده شدن محتوای سایت شما کمک میکند ، پس اگر از محتوای بی کیفیت یا کپی استفاده میکنید سئو برای شما کارساز نیست و باید روند موجود را متوقف کنید و آن را تغییر دهید.

 

۴_هدایت به فروش

وقتی شما از محتوا و سئو استفاده میکنید تا مخاطب هدف را به سمت سایت خود بکشانید ، وقت آن میرسد تا با روشهایی بتوانید مخاطب را به سمت یک فروش موفق هدایت کنید.

میتوانید این کار را با افزودن لینکی از صفحه فرود به صفحه خدمات یا محصولات سایت خود اضافه کنید.

 

۵_بازاریابی در شبکه های اجتماعی

فعالیت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به سرعت شما را ثروتمند نمیکند ، اما راهی مناسب برای پیدا کردن کسانی است که به خدمات یا محصولات شما علاقه نشان میدهند. همچنین در شبکه های اجتماعی میتوانید تعامل بهتری با مخاطبین خود داشته باشید و از همین طریق نیاز آنها را پیدا کنید و کالا یا خدمات خود را بر اساس این نیازها تطبیق دهید.

اگر استراتژی خوبی در شبکه های اجتماعی در پیش بگیرید میتوانید بیشتر دیده شوید و به بهتر شدن ترافیک وبسایتتان کمک کنید . شبکه های اجتماعی فرصتی بینظیر است که توصیه میکنم به هیچ وجه از دست ندهید.

از شبکه های اجتماعی که در ایران پرطرفدارتر هستند استفاده کنید. تلگرام و اینستاگرام میتوانند گزینه های خوبی برای شروع بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما باشند.

 

۶_ایمیل مارکتینگ

شاید در بازاریابی اینترنتی برای بسیاری از افراد و کسب و کارها ، ایمیل مارکتینگ فعالیتی فراموش شده باشد با این استدلال که دیگر کمتر کسی از ایمیل استفاده میکند. این طرز فکر واقعا اشتباه است.این افراد خودشان را از یک منبع بازدید و درامد خودشان را محروم میکنند.

هنوز هم شرکت های اینترنتی بزرگ از ایمیل بعنوان راهی فوق العاده برای بازاریابی و فروش محصولاتشان استفاده میکنند.در ایران هم فروشگاه بزرگ اینترنتی دیجی کالا از ایمیل مارکتینگ برای فروش و معرفی محصولات و تخفیفاتش استفاده میکنند.

پس به کسانی که میگویند ایمیل مارکتینگ بی فایده است و نفعی برای شما ندارد گوش نکنید. این یک فرصت فوق العاده برای شماست تا با استفاده از ایمیل به معرفی محصولاتتان و در نتیجه فروش بیشتر کمک کنید.

مطالعه بیشتر