ایجاد افکت سپیا در فتوشاپ با فیلتر Camera Raw

بازدید: 2255 بازدید

در این آموزش نحوه ایجاد افکت سپیا (Sepia) با استفاده از فیلتر Camera Raw در فتوشاپ را یاد خواهید گرفت. این آموزش با استفاده از فتوشاپ نسخه CC تهیه شده است اما شما با استفاده از سایر نسخه های فتوشاپ و باز کردن تصویر در Adobe Camera Raw نیز می توانید این افکت را ایجاد کنید. اما ویژگی دوست داشتنی که به فتوشاپ نسخه CC اضافه شده است به شما این امکان را می دهد که Camera Raw را به عنوان یک فیلتر در فتوشاپ مستقیما روی تصاویر اعمال کنید. همچنین همانطور که خواهید دید با استفاده از ترکیب Camera Raw و Smart Objects افکت سپیا به شکل کاملا غیر تخریبی اعمال خواهد شد.

این تصویری است که آموزش را با آن ادامه خواهیم داد :

 

1. barn-at-dawn

 

و این هم نتیجه نهایی پس از اعمال افکت سپیا (Sepia Tone) :

 

2. camera-raw-sepia-tone

 

مرحله اول: تبدیل لایه به یک smart Object

بعد از باز کردن تصویر اولیه در فتوشاپ مشاهده می کنید که تصویر به عنوان لایه پس زمینه در پنل لایه ها قرار گرفته است و به جز این لایه لایه دیگری وجود ندارد.

 

3. photoshop-background-layer

 

قبل از اعمال افکت سپیا ابتدا لایه را به یک شیئ هوشمند (smart object) تبدیل می کنیم. با این روش فیلتر Camera Raw به صورت یک فیلتر هوشمند (smart filter) اعمال خواهد شد و افکت سپیا به شکل کاملا غیر تخریبی روی تصویر ایجاد می شود.برای این کار روی فلش منو در گوشه بالا و سمت راست پنل لایه ها کلیک کنید.

 

4. layers-panel-menu-icon

 

سپس از منویی که ظاهر می شود گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید.

 

7. select-camera-raw-filter

 

در ابتدا ممکن است به نظر برسد که هیچ تغییری رخ نداده است اما اگر با دقت به پنل لایه ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که آیکون شی هوشمند در گوشه پایین و سمت راست تصویر پیش نمایش در پنل لایه ها اضافه شده است. نمایش این آیکون نشانگر تبدیل موفق لایه به یک smart object است.

 

6. smart-object-icon

 

مرحله دوم: اعمال فیلتر Camera Raw

اکنون می توانیم فیلتر Camera Raw را به تصویر اضافه کنیم. از نوار منوی اصلی فتوشاپ منوی فیلتر را انتخاب کنید و سپس Camera Raw Filter را کلیک کنید.

 

7. select-camera-raw-filter

 

با این کار پنجره Camera Raw Filter باز خواهد شد. در بیشتر موارد ابزار ها، پنل ها و کنترل هایی که این فیلتر در اختیار ما می گذارد کاملا مشابه پلاگین Camera Raw در سایر نسخه های فتوشاپ است. در پنجره این فیلتر نوار ابزار در بالا و پنل های مختلف در سمت راست قرار گرفته اند. خود تصویر نیز در قسمت پیش نمایش و به صورت بزرگ نمایش داده می شود.

 

8. camera-raw-filter

مطالعه بیشتر