بازخورد ایمیل های ارسالی برای فروشگاه های اینترنتی

بازدید: 2357 بازدید

با مطالعات انجام شده پیرامون بازخورد ایمیل های ارسالی برای فروشگاه های اینترنتی میخواهیم در مقاله ی امروز موارد کلیدی را که رعایت یا عدم رعایت آنها می تواند در فرآیند جذب مشتری و فروش بیشتر مور باشد مورد بررسی و بحث قرار دهیم.

بازخورد ایمیل های ارسالی

میخواهیم فرآیند عملکردی یک وبسایت فروشگاهی که در حوزه ایمیل مارکتینگ فعال است را بررسی کنیم. روش هایی که به کار می گیرد بسیار موفقیت آمیز است و ما نیز می توانیم از این موارد برای بازخورد ایمیل های ارسالی به نحوه عالی در فروشگاه اینترنتی خود بهره مند شویم.
مواردی در این ایمیل ها وجود دارد که بسیار تاثیر داشته است عبارت است از:

۱- تکرار دستورالعمل حمل ونقل و برگشت کالا

از زمانیکه ایمیل به مشتری پس از خرید کالا توسط فروشگاه ارسال می شود و در آن حمل و نقل کالای فروشگاه و عودت آن مجددا مطرح می شود، مسلما امکان مفید و موثری است. اینکه حمل و نقل به صورت رایگان صورت می گیرد و این مورد نیز به صورت ایمیل به اطلاع مشتریان می رسد مسلما بازخورد ایمیل های ارسالی را چند برابر می کند.

اگر مشتریان از سفارشی که دادند راضی نباشند هرگز برای پیدا کردن کالاهای دیگر در وبسایت شما به جستجو مشغول نمی شوند، بنابراین بهتر است برندتان را با حمل ونقل و ارسال رایگان مشهور و برجسته کنید تا ستاره شوید!

۲- هدایت مستقیم و دسترسی های آسان در ایمیل ها

باز آفرینی ماهیت کار سایت در ایمیل، یک تجربه سازگار برای مشتریان جهت مرور و بازدید محصول تان فراهم می کند. مشتریان می توانند با آشنایی با طرح بندی یا چیدمان مستقیم محصولات برجسته در ایمیل، بازبینی داشته باشند. شما می توانید صفحه ها را برای هدایت و راهنمایی مشتریان علاقه مند برجسته و بولد کنید.

برطبق گزارش بازاریابی Experian هدایت ها و راهنمایی های مشابه یک وب سایت با توسعه ایمیل ها، مطمئنا کلیک های بیشتری از مشتریان دریافت می کند. در واقع مراجعه مشتریان را زیاد خواهد کرد.

۳- مشخص کردن زمان محدود برای کامل کردن نظرسنجی

یکی از بهترین ویژگی این ایمیل ها، یاد آوری مدت زمان کامل کردن نظرسنجی است که باعث دریافت بازخورد ایمیل های ارسالی می شود. کاربرانی که ایمیل ها را می خوانند و فکر می کنند نظرسنجی را پر نکنند یا از کامل کردن آن منصرف می شوند، دانستن اینکه مدت زمان نظرسنجی تنها چند ثانیه طول می کشد نظر آنها را می تواند تغییر دهد!

اگر شما نظرسنجی ها را همیشه کوتاه وزیبا طراحی نمایید و مدت زمان کامل کردن آنها را یاد آوری کنید بازخورد ایمیل های ارسالی خوبی از بیشتر کاربران به دست می آورید. حتی در مورد نظرسنجی بزرگتر اگر شما مدت زمان پر کردن نظرسنجی را اعلام کنید باز هم مشتری می داند که چقدر باید برای این کار وقت بگذارد. در این مورد مشتری برای نظر سنجی های طولانی احساس می کند زمان کمتری صرف می شود تا آن برداشتی که وقتی زمان اعلام نمی شود دارد و فکر می کند وقت بیشتری باید بگذارد.

و اما موارد منفی که اگر رعایت نشود به ضرر شما خواهد بود و ایمیل مارکتینگ شما را فاقد ارزش و اعتبار می کند:

۱- نداشتن امضای شخصی

ایمیل های ارسالی نباید امضای شخص باشد بلکه باید این ایمیل یک احساس عام و غیر شخصی به مشتری القاء کند. حتی اگر این ایمیل در جهت هدف اصلی باشد و از مشتری هم فیدبک داشته باشید باز هم، یک فرصتی را در تماس با مشتریان تان از دست دادید.

در ایمیل به جای نام کمپانی، شخص با نام وعنوان شغلی امضاء کند. مقام بالاتر در سازمان بهتر است. اما حتی اگر موسس باشد، CEO برای گذاشتن نام آنها و یا نام اشخاصی که از تیم خدمات مشتری یا افراد مرتبط دیگری باشند برای امضاء ،مناسب نمی داند. بهتر است به صورت سازمانی و نام و لوگوی سازمان باشد تا بازخورد ایمیل های ارسالی شما چند برابر شود.

۲– جالب نبودن رونوشت

این ممکن است کمی معقول باشد که ایمیل تقاضای پر کردن نظرسنجی را داشته باشد و چیز دیگری را در بر نگیرد. برای بیشتر محتوای متن می توان جلوه ظاهر و مناسبی ایجاد کرد و هیچ چیز با ارزشی را ازپیام کم نکرد. اگرچه خوب است که عبارت “CLIKE HERE” به صورت برجسته نشان داده شود تا بقیه ایمیل برای کاربری که نظرسنجی را بررسی می کند، احساس بیشتری القاء کند.

هر ایمیلی فرصتی است که برای تماس با مشتریان به شما می دهد تا برند کسب و کارتان مشهور شود و قابلیت فروش شما افزایش یابد. باز کردن ایمیل خود نصف کار است وقتی مشتری هم کاری را انجام می دهد مطمئن باشید به مشتریان در حد امکان ارزش قائل شده اید. در این ایمیل، تعدادی از موارد می توانست با تبلیغات جاری، برنامه های مرجع و دستورالعمل های مربوطه برجسته شود تا بازخورد ایمیل های ارسالی بیشتر شود.

۳- عدم تشریح اطلاعات خاص

بهتر است که اطلاعات ویژه در پاورقی صفحه باشد.
در ایمیل شما حتی یک خط درباره نوع پستی که در اطلاعات اجتماعی شما به اشتراک گذاشته شده است بگذارید تا به مشتریان برای آنچه را که توقع دارند پیدا کنند، راهنمایی و کمک کند. این می تواند محتوای تولیدی کاربر، پست های آموزشی در باره محصولات، فروش محصولات ، پیشنهادات وموارد دیگر باشد.

چه چیزی را از کلیک کردن به دست می آورید؟

مورد اصلی که در باز کردن ایمیل و سپس باز کردن نظرسنجی بدست می آید، دانستن زمان موردنیاز برای پر کردن نظرسنجی است. این نه تنها قسمتی از رونوشت ایمیل است بلکه در هنگام باز کردن ایمیل در اولین جا باید نشان داده شود. ذکر این نکته که فیدبک گرفتن از مشتری نباید طولانی باشد!

ایمیل دقیقا به مشتریان زمان مورد نیاز برای پر کردن نظرسنجی را می گوید به جای اینکه اعلام کند نظرسنجی کوتاه است.
بیان کردن زمان تکمیل کردن نظرسنجی و مطالعه موارد دیگر مردم را علاقه مند می کند که روی زمان شان بیشتر کنترل داشته باشند و با این کار بازخورد ایمیل های ارسالی بیشتر می شود. بعضی از وبلاگ ها زمان مورد نیاز برای خواندن یک مقاله را در شروع هر پست اعلام می کند که تمایل کاربر را برای انتخاب وبلاگ بالا می برد.

جمع بندی

در بین ایمیل های نظرسنجی و فیدبک نمونه هایی از چیدمان، سربرگ راهنما، بزرگی پیام و محتوای بازخورد ایمیل های ارسالی باید رعایت شود. یک روش در دریافت پاسخ بهتر در فیدبک، پیشنهاد جایزه است! اگرشما به روش هایی اطلاع رسانی نکنید، مردم ممکن است حتی ایمیل ها را باز نکنند.

مطالعه بیشتر