تاریخچه عکاسی مد (بخش۲)

بازدید: 2045 بازدید

تاریخچه عکاسی مد (بخش2)

تاریخچه عکاسی مد

در دهه 70 تغییرات اجتماعی به ویژه گرایش عمومی به فمنیسم ، صنعت مد را تحت تاثیر قرار داد و زنان عکاس ، مد را به انتشاراتهای بزرگی چون وگ و هارپر بازار که دیگر غولهای معرفی مد و فشن بودند معرفی کرد.
هلموت نیوتن (آلمانی، 1920-2004)مرزهای عکاسی فشن را با عکسهای آشکارا خرابکارانه و جنسی خود تحت تاثیر شدید قرار داد .

رکود اقتصادی در ایالات متحده و اختراع شلوار جین آغازگر سبک عملی تر عکاسی فشن برای مردان و زنان بود .
از 1970تا 1980 واژه «آماده به پوشیدن» با پشتیبانی کمپین های تبلیغاتی و آگهی های بازرگانی تلویزیونی به شدت در میان مردم رواج پیدا کرد و به یک صنعت پر رونق بین المللی تبدیل شد .

سوپر مدلهایی مانند سیندی کرافورد، کریستی تورلینگ تون و نائومی کمپبل برای زیبایی ظاهر بی عیب و نقص خود مانند بت پرستیده شدند و بدون شک بهترین عکسهای ایشان را پاتریک دی ماکیلیر (فرانسه 1943) گرفت .

مد مردان با عکاسان بزرگی همچون هرب ریتز(آمریکا، 1952-2002) و بروس وبر (آمریکا، 1946) و مارکهای معروفی همچون آرمانی و کالوین کلاین ، با ایجاد دیدگاه های تازه ای به مفهوم مردانگی شکل گرفت.
امروزه عکاسی مد با داشتن رویه هایی گوناگون بر روی مرز محوی بین کار تجاری و هنری حرکت میکند .

حس ویژه ای از سورئالیسم مشخصه کار بسیاری از هنرمندان معاصر از جمله ماریو تستینو ، الن فوئن آنورت ، روکسانا لویت ، یورگن تلر و دیوید لاشاپل میباشد که با دستکاری دیجیتالی در عکسهایشان تلاش در فرار از واقعیت روزمره ، جهان پر زرق و برق و افراد مشهور و چهره های زیبا را دارند .

و البته دنیای مد و فشن همچنان رو به پیشرفت و ایجاد نمونه های تازه مد و لباس می باشد و همیشه هواداران خود را خواهد داشت .
———————————————————————
پایان این مجموعه از مقاله های تاریخچه مد و فشن .
با امید به اینکه این مجموعه نیز مورد پسند شما دوستان قرار گرفته بپاشد .
به زودی با مقاله های دیگری در خدمت شما دوستان خواهیم بود.

مطالعه بیشتر