روش های جذب مشتریان جدید در فروشگاه اینترنتی ووکامرس

بازدید: 1885 بازدید

در سلسله فعالیت های انجام شده درباره معیارهای ارزش گذاری فروشگاه های جدید، امروز ما سه معیار مرتبط با جذب مشتریان جدید در ووکامرس را بررسی می کنیم که امر بسیار ضروری و مهمی است. یک فروشگاه اینترنتی نباید همیشه به تعداد ثابتی مشتری قانع شود بلکه باید همیشه در جذب مشتری جدید تلاش کند.

جذب مشتریان جدید در ووکامرس

از آنجاییکه عملیات بازاریابی مختلف را برای فروشگاه تان اجرا می کنید، باید با سه معیار برای جذب مشتریان جدید در ووکامرس آشنا باشید. این معیارها عموما برای تشخیص موفقیت عملیات، پیش بینی سود و در نهایت رشد فروشگاه ضروری است.

۱- هزینه اکتساب تعداد مشتریان

هزینه اکتساب مشتری یا جذب مشتریان جدید در ووکامرس یکی از نکات مورد توجه است که به عبارتی ساده، هزینه تبدیل یک بازدید کننده بالقوه به یک مشتری بالفعل یا پرداخت کننده است. در حالت واقعی این هزینه باید کمتر از رشد فروشگاه و برند شما باشد. هزینه کمتر در اکتساب مشتری سبب بالا رفتن سود حاصله برای شما می شود.

یک مثال…

به شما می گوییم یک عملیات تبلیغات تویتری را به مبلغ ۱۰۰۰$ برای شش ماه اجرا کنید. دراین مدت، ۱۰ نفر به مشتریان بالفعل یا پرداخت کننده هدایت می شوند، پس هزینه اکتساب مشتری شما ، ۱۰۰$ است.
اینجا این هزینه قطعی است. در مثال بالا، ما به شما می گوییم که بهای متوسط سفارش(فروش) ۱۵۰$ و هزینه متوسط کالا ۵۰$ است. پس سود حاصله۱۰۰$= ۵۰$-۱۵۰$ می باشد.

اما اگر این مشتری از طریق عملیات بازاریابی تویتری، محدود یا کاهش یابد روی فروش شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.
در این روش شما می توانید سطح موفقیت عملیات بازاریابی متفاوت را اندازه گیری کنید. مهمتر از همه باید تلاش کنید هزینه جذب مشتریان جدید در ووکامرس را کم کنید که تاثیر بزرکی بر خطوط کاری پایین دست شما دارد و اندازه پذیرش کسب و کار شما را هم مشخص می کند.

۲- تعداد کلیک های مشتریان متقاضی خرید

اگر عملیات تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک را مانند Google AdWords یا تبلیغات بنری در سایت خودتان یا سایت شخص ثالثی را انجام دهید، می توانید با تعداد کلیک مشتریان، اندازه موفقیت عملیات تان را مشخص کنید.

تعداد کلیک مشتریان به شما می گوید که چگونه تبلیغات یا بنر، مشتری جذب کرده است که با مقایسه تعداد افرادی که تبلیغات یا بنر را دیدند و تعداد افرادی که برای خرید کلیک کردند به دست می آید. تعداد کلیک بالاتر به این معنی است که عملیات شما مفید و مرتبط با مشتریان بالقوه بوده است.

هر تبلیغات یا بنری، تعداد کلیک خاص خودش را دارد. تعداد کلیک ها به شما می گوید که چگونه بازدید کنندگان بالقوه هدایت می شوند. بالا بردن تعداد افراد، بیشترین شانس یک فعالیت تبلیغاتی برای تبدیل بازدید کنندگان بالقوه به مشتریان بالفعل یا پرداخت کننده می باشد.

۳- درآمد هر کلیک مشتری برای فروشگاه

آخرین معیار که برای ارزیابی موفقیت عملیات بازاریابی شما به کار می رود، درآمد حاصله از هر کلیک است. این تعداد مرتبط به تعداد افراد بالقوه ای است که به مشتریان بالفعل یا پرداخت کننده منتهی می شوند و در نتیجه این عمل منجر به جذب مشتریان جدید در ووکامرس می شود.

در یک دوره، شما می توانید ببینید که چه مقدار درآمد از مردمی که در عملیات بازاریابی کلیک کردند بدست می آوردید. این مورد می تواند به شما کمک کند که آیا پرداختی که برای یک عملیات تبلیغاتی خاص داشتید، هزینه ای براساس درآمد هر کلیک مشتری ،حاصل کرده است یا خیر!

حال این سوال مطرح می شود که چگونه معیارها را بهبود دهید؟

۱- مخاطبان خاص را هدف بگیرید

از آنجاییکه شما به عملیات بازاریابی آنلاین شروع کردید، سعی کنید مخاطبان خاص را مورد هدف قرار دهید که کمترین مخالفتی با خرید محصولات شما دارند. مناطق هدف، وب سایت ها، وبلاگ ها و غیره را جستجو کنید. برای بنرها و تبلیغات آنلاین جایی که بیشترین احتمال فروش برای شما وجود دارد را پیدا کنید.

حتی اگر بعضی چیزها را در یک جمعیت زیادی که مایل به خرید از شما هستند بفروشید، یک زیر مجموعه کوچکتر از مردم را برای بازاریابی انتخاب کنید. این کار به شما در کمتر شدن هزینه اکتساب مشتری و رشد شناسایی برند کمک می کند. بعلاوه، مردم بیشتری احتمال دارد کلیک کنند و محصولات شما را بخرند که این خود یک راه اصولی برای جذب مشتریان جدید در ووکامرس است.

۲- استفاده درست از کلمات کلیدی

یک بخشی از هدف جذب مخاطبان خاص، برنامه ریزی برای کلمات کلیدی است. شما می توانید از ابزار Google’s Keyword Planner انتخاب کلمات کلیدی درست و بهینه از نظر سایز و کیفیت برای مخاطبان خاص به کار ببرید. همچنین می توانید از ابزار مذکور قبل از اینکه عملیات تبلیغات را برای دریافت درآمد بیشتر شروع کنید، استفاده کنید.

۳- مراجع و منابع اطلاعاتی ازفروشگاه

یک برنامه مرجع اطلاعاتی برای فروشگاه تان جهت تشویق مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید در ووکامرس برای به اشتراک گذاشتن محصولات شما با دوستانشان، آماده و اجرا کنید. یک مثال عمومی از این مورد دادن پاداش به مشتریان است. مردم معمولا به مرجع اطلاعات، اعتماد بیشتری می کنند تا به تبلیغاتی که آنلاین می بینند.

۴- مشتریان تکراری

علاوه بر مراجع اطلاعاتی برای مشتریان جدید، شما می توانید مشتریان تکراری را با ایجاد انگیزه برای ادامه خرید از فروشگاه در وقت اضافه، هدف قرار دهید. می توانید با استفاده از ایمیل های خبرنامه با مشتریان ارتباط برقرار کنید و برای انها متن های تبلیغاتی و منحصر به فرد فراهم نمایید. این کار کمک می کند تا مدت زمان پیوند و رابطه مشتری با شما افزایش یابد و کلیک مشتری را هم نسبت به زمانی که قبلا تجربه معامله با فروشگاه شما را داشت، بالاتر می برد.

۵- اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

کار را برای مشتریان جهت به اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی، آسان کنید. شبیه به مراجع اطلاعاتی، مردم معمولا به دیگر مردم اعتماد بیشتری می کنند تا به یک برندی که برای آنها تازه و ناشناخته است. شما می توانید با تکیه به این اعتماد، مردم را برای به اشتراک گذاری سایت شما یا محصولات تان با دوستان یا هواداران شان تشویق کنید تا بتوانید جذب مشتریان جدید در ووکامرس را امکان پذیر سازید.

خلاصه وجمع بندی

هزینه جذب مشتریان جدید در ووکامرس می تواند در ایجاد یا شکست یک کسب و کار جدید دخیل باشد. این معیاری است که تعیین می کند فروشگاه شما به سود آوری بیشتر برسد و کمک می کند که استراتژی بازاریابی شما رشد کند. در ارتباط با هزینه اکتساب مشتری دو معیار تعداد کلیک ها و درآمد هر کلیک وجود دارد. این دو معیار مشخص می کند که با چه کیفیتی عملیات بازاریابی شما جهت تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان بالفعل یا پرداخت کننده برای خرید محصول انجام می شود.

تعدادی روش هایی برای بهبود این معیارها وجود دارد. اولین روش اصلی، هدف قرار دادن مخاطبان ویژه یا خاص برای محصولات شما است. برای مثال، اگر شما محصولات دانشگاهی آنلاین می فروشید پس هدف شما ممکن است دانش آموزان دبیرستان یا والدین آنها باشد. اگر شما تبلیغات تان را در وب لاگ برای والدین جدید بگذارید ، شانس کاهش تعداد کلیک ها و درآمد هر کلیک و بالا رفتن هزینه اکتساب مشتری وجود دارد. به جای این کار، اگر شما از طریق پورتال دبیرستان یا ایمیل ، برای والدین و دانش آموزان تبلیغات کنید، عملیات شما بیشتر موفقیت به همراه خواهد داشت.

مطالعه بیشتر