سئو و نقش آن در برندسازی سایت

بازدید: 1956 بازدید

سئو و نقش آن در برندسازی سایت

سئو و نقش آن در برندسازی

سئو و نقش آن در برندسازی سایت مطلبی است که بسیاری از مدیران سایت ها از آن غافل هستند و به آن توجه کافی نمیکنند.

هدف سئو تنها ارتقا رتبه سایت در ازای کلمه ی کلیدی نیست. بسیاری از افراد با اولویت قرار دادن کلمه ی کلیدی سایر اهداف بهینه سازی سایت را فراموش می کنند. در صورتی که هدف و هسته ی اصلی سئو ایجاد سایتی است که به راحتی قابل ایندکس شدن باشد و خزنده ی گوگل به خوبی بتواند صفحات آن را بیابد. همچنین از نظر رباط های جستجو بسیار سریع شناسایی شود.

سایت بهینه سازی شده بهترین پشتیبان برند شما است و این مطلبی است که افراد بسیاری آن را فراموش می کنند. موضوع قابل توجه این است که برند شما در کنار سایرین در نتیجه ی جستجو ها چگونه دیده می شود ، بسیاری از برندها در رقابت با سایر سایت هایی که به ازای کلمات کلیدی غیر برند رتبه ی خوبی دارند شکست می خورند. البته قطعا نمی توان قدرت برندها را نادیده گرفت.

برای رقابت عادلانه در کنار سایر سایت های قدرتمند ۷ راهکار پیش رو را جدی بگیرید:

۱٫ لینک سایت

برند خود را سرچ کنید. اگر رتبه ی اول برای سایت دیگری باشد موارد بیشتری را باید در نظر بگیرید.

در صورتی که سایت شما در ازای جستجوی نام برند رتبه ی اول را داشته باشد ، چهار یا تعداد بیشتری لینک داخلی سایت در زیر صفحه ی اصلی به صورت خودکار نمایش داده می شود. مانند تصویر زیر:

رتبه ی اول گوگل ، لینک داخلی

آیا لینک های داخلی نمایش داده شده همان لینک های مورد نظر شما است؟ آیا همیشه بهترین لینک های داخلی به بازدیدکننده پیشنهاد داده می شود؟

ممکن است همه ی صفحات داخلی نمایش داده شده مد نظر شما نباشد. در این صورت شما باید به بخش لینک های سایت رفته و رتبه ی لینک های بی اهمیت را تنزل دهید. به این ترتیب لینک هایی که مد نظر شما نیست در نتیجه ی جستجو ناپدید خواهند شد و گوگل لینک ها داخلی دیگری را پیشنهاد خواهد کرد. به این ترتیب شما می توانید با توجه به اهمیت مطالب مختلف سایت بخش مورد نظر خود را در معرض دید قرار دهید.

۲٫طرح لوگو

گوگل و بینگ و سایر موتور های جستجو فرمت قالب دار مشخصی را برای شناسایی می پسندند و ما به همین منظور داشتن لوگو را به شما پیشنهاد می کنیم. با استفاده از طرح مشخص و لوگو برند خود ، تصویر کامل و خوبی به موتورهای جستجو ارائه می دهید. به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور موتورهای جستجو به هنگام معرفی لیست لینک های داخلی لوگوی برند مربوطه را نیز نمایش خواهد داد.

۳٫تصاویر و تگ آلت

زمانی که به صورت آنلاین تبلیغ می کنید ، سعی کنید از عکس های متن دار استفاده کرده و حتما نام تصاویر را نام برند خود قرار دهید. در این صورت در میان نتایج جستجو تصاویر معرف خوبی از برند شما خواهند بود. این مطلب در مورد جستجوی تصاویر نیز صادق است.

برند سازی

۴٫گوگل پلاس

همه ی ما می دانیم مشارکت در شبکه های اجتماعی در ارتقای رتبه ی سایت اثر مثبت دارد. حال اگر این مشارکت در شبکه ی اجتماعی گوگل یعنی گوگل پلاس باشد اثر آن بیشتر خواهد بود اما با این وجود هنوز عده ی زیادی هستند که به آن توجه چندانی ندارند.

برند سازی

گوگل پلاس برای معرفی برندها نیز موثر است ، اگر میان سایت برند شما و صفحه ی گوگل پلاس مربوط به آن ارتباط صحیحی برقرار شود به هنگام جستجوی برند اطلاعاتی که در صفحه ی گوگل پلاس خود وارد کرده اید ، درصفحه ی اول نتایج نشان داده می شود. علاوه بر آن پست های روز شما در گوگل پلاس نیز در این بخش نمایش داده می شود و به این ترتیب برند شما بهتر معرفی می گردد.

۵٫تگ ناشر

در بالا نیز به اهمیت مرتبط ساختن سایت و صفحه ی گوگل پلاس اشاره کردیم.تگ ناشر به طور مستقیم منبع کدنویسی شده ی سایت را به صفحه ی گوگل پلاس مرتبط می کند و به این ترتیب ارتباط بسیار قوی و موثری را بین صفحات سایت شما و گوگل پلاس برقرار می کند.

۶٫ مدیریت لیست های محلی

در نتیجه ی جستجوی برند شما لیست های محلی نیز برند شما را نمایش خواهند داد. موقعیت شما چگونه توضیح داده شده است؟ آیا افراد در این لیست ها به اطلاعات مطلوب خواهند رسید؟ آیا توضیحات دقیقی که شامل معرفی برند نیز باشد در آن ارائه داده اید؟

برند سازی

با مدیریت لیست های محلی به اعتبار و صحت برند خود بیافزایید. با وارد کردن اطلاعات دقیق و مورد نظر مخاطب در این بخش نیز بهترین رتبه گوگل را می توانید داشته باشید.

۷٫نتیجه ی نتیجه ها

تا حدودی تمامی موارد را در خصوص صفحه اول گوگل و نتایج جستجوی برند در آن را بررسی کردیم. اما خوب است بدانید عده ی دیگری با دامنه های متفاوت نیز ممکن است رتبه ی بالایی در ازای جستجوی نام برند شما داشته باشند. این دامنه ها می توانند در لیست های محلی ، دایرکتوری ها ، موقعیت اجتماعی، پیج رنکینگ یا سایر مطبوعات رتبه ای بالاتر از سایت شما را داشته باشند.

برندسازی

شما می توانید برای پیدا کردن تمامی شبکه های اجتماعی که در آنها حضور ندارید از ابزاری مانند Knowem.com استفاده کنید.سعی کنید تا جایی که می توانید پروفایل های آنلاین ایجاد کنید و آنها را گسترش دهید. به این ترتیب شما می توانید سایت خود را در ازای جستجوی برند علاوه بر رتبه ی اول گوگل در صفحات بعدی نیز بیابید.

اکنون زوایای مختلف نتایج جستجو را بررسی کردیم ، نکته ای کوتاه نیز در رابطه با جستجوی برند و عباراتی که در رابطه با آن محبوبیت بیشتری دارند بررسی می کنیم.

از ابزار خودکار گوگل جهت کامل کردن عبارتی که شامل نام برند شما می شود استفاده کنید. به این ترتیب عباراتی که به طور معمول جستجو می شوند را می یابید.

نتیجه گیری

موارد ذکر شده در این مقاله بیشتر در خصوص اصلاح خطاها ارائه شده است. با در نظر گرفتن این موارد و برطرف کردن مشکلات سایت می توانید برند خود را به بهترین نحو بهبود و گسترش دهید.

منبع:

http://www.web24.i

مطالعه بیشتر