مراحل اخذ نماد اعتماد

بازدید: 2034 بازدید

راهنمای قدم به قدم و مراحل اخذ نماد اعتماد برای فروشگاه های اینترنتی

این راهنما برای افراد حقیقی هست .
برای شروع این صفحه رو ببینید و این فایل را دریافت کنید .
در مورد صفحه ی الزامات فروشگاه های اینترنتی :
1-نشانی پستی واحد اقتصادی عرضه کننده کالا یا خدمت :
محل فعالیت می تونه منزل یا محل کار باشه :
مالک : اگر خودتون یا (پدر , مادر , همسر ) مالک محل هستید , اسکن سند و اسکن قبض عوارض شهرداری (برای تایید آدرس- پرداخت شده یا نشده فرق نداره) و اسکن شناسنامه مالک رو لازم دارید .
مستاجر : اگر خودتون یا (پدر , مادر , همسر ) مستاجر محل هستید , اسکن اجاره نامه (لازم نیست محضری باشه بنگاهی هم کافیه ) و اسکن شناسنامه مستاجر رو لازم دارید .
2-تلفن و نمابر واحد اقتصادی عرضه کننده کالا یا خدمت
داشتن تلفن ثابت الزامی است .
3-نشانی پست الکترونیکی واحد اقتصادی عرضه کننده کالا یا خدمت
برای ثبت نام و برای تکمیل این قسمت الزامی برای داشتن ایمیل از دامین سایت (info و ..) نیست .
8-نام دامنه بايد با هويت و مشخصات حقوقي وب سایت مربوطه ثبت شود.
دامین باید به نام صاحب فروشگاه باشد .
9–هویت تامین‌کننده (شامل کشور سازنده)
سی دی و… :
کپی رایت : در صورتی که محصول مورد نظر تولید داخل نباشد میشه به صورت کپی رایت فروخت – مثلا ویندوز رو میشه کپی کرد و فروخت ولی یه فتوشاپی که یه شرکت میاد آموزش و .. بهش اضافه میکنه رو نمیشه کپی کرد .
اورجینال : محصولاتی که اورجینال هستند باید کد وزارت ارشاد محصول داخل سایت درج شود و همچنین عبارت “این محصول دارای هلوگرام می باشد ” و مشتری می تونه شکایت کنه از فروشگاهی که با این شرایط محصول بدون هلوگرام فروخته باشه .
13-اعلام میزان مالیات بر ارزش افزوده (VAT) به خریدار
مالیات از خریدار :اگر مایلید از خریدار مالیات بگیرید باید به صورت شفاف میزان مالیات مشخص باشه .
مالیات از فروشنده : طبق گفته ی کارشناس نماد : دریافت نماد به منزله ی معرفی شما به سازمان مالیات نمی باشد ولی اگر درخواست از طرف سازمان مالیات بیاد شما رو معرفی می کنند .
26-گواهینامه دیجیتالی SSL (داشتن گواهینامه دیجیتالی توسط فروشنده جهت اطمینان از امنیت تراکنش های اینترنتی)
فقط برای نماد دو ستاره به این گواهی نیاز است و در واقع تنها فرق بین نماد تک ستاره و دو ستاره همین هستش .
هدف : ایجاد امنیت در دریافت اطلاعات از کاربر مثل شماره تلفن و نام
پرداخت آنلاین : ssl ی که درگاه بانک داره ربطی به سایت شما نداره و شما جدا باید بگیرید .

نماد 3 ستاره و بالاتر : فعلا نمیدن .
الزام برای دریافت نماد : از طریق پست (برای فروش Cod) و از طریق بانک ها (برای پرداخت آنلاین) خواهد بود .
پروانه کسب : فعلا الزامی نیست .
هزینه سالیانه : الان ندارد ولی در حال تعیین هستند .
بررسی دوره ای : فقط در زمان تمدید سالانه نماد این موارد مجددا بررسی خواهد شد + مشتری شکایتی داشته باشد .
سابقه ی فروشگاه و دامین : نیاز به سابقه نیست .
چند تا فروشگاه : برای هر دامین و یا ساب دامین باید نماد جدا گرفت – یک نفر میتونه بینهایت نماد بگیره برای بی نهایت سایت .
چند تا آدرس اینترنتی : در صورتی که حداکثر 3 آدرس اینترنتی (ساب دامین یا دامین جدا ) دارید که ریدایرکت (پارک قبول نیست) میشه به دامین اصلی , یک نماد برای همه کافی است .
موضوع واحد اقتصادی : اگر در چند موضوع کار می کنید یه چیزی انتخاب کنید که همه رو شامل بشه (ظاهرا زیاد مهم نیست)
پایان خدمت : کارت پایان خدمت , معافیت و یا داشتن گواهی اشتغال به تحصیل معتبر کافی است .
پایان کار ساختمان : نیازی نیست .
ایران کد : برای شاخه ی محصولاتتون نیاز دارید و نه برای هر محصول به صورت جدا .

مطالعه بیشتر