افزایش بازدیدکنندگان سایت

بازدید: 1785 بازدید

افزایش بازدیدکنندگان سایت

افزایش بازدیدکنندگان سایت

یکی از دغدغه های بسیاری از وبمستران این است که دوست دارند بازدیدکنندگان بیشتر در سایتشان گشت و گذار کنند و مطالب بیشتری را در سایتشان مطالعه کنند. می دانید اگر میزان ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت شما افزایش یابد و همچنین میزان گشت و گذار بازدیدکنندگان در سایت افزایش یابد چه مزیت بزرگی برای شما دارد؟ با من همراه باشید

یک حقیقتی که در رابطه با فروش وجود دارد این است که هرچقدر خریداران احتمالی با یک سایت بیشتر تعامل داشته باشند و بیشتر گشت و گذار کنند احتمال خرید کردن از سایت افزایش پیدا میکند. چرا افزایش پیدا می کند؟ چون احساس وابستگی بین بازدیدکننده و سایت به وجود می آید و کاربر خود را ملزم می کند که حتما روزی از سایت خرید کند. چرا خرید کند؟ چون وابستگی افزایش یافت و کاربر خود را علاقه مند و کم کم طرفدار سایت می داند و در نتیجه منجر به خرید کردن از سایت می شود.
مزیت از دید گوگل

گوگل به سایت هایی افراد زمان بیشتری را درونش سپری کنند و همچنین جاهای مختلف سایت را کلیک کنند ارزش بیشتری قائل می شود. گوگل همیشه تلاش می کند تا سایت هایی که محتوای مناسب و با کیفیت دارند را به صفحه اول هدایت کند و به کاربرانش نشان دهد.

 

گوگل از کجا میفهمد که محتوای یک سایت برای کاربران مناسب است؟

گوگل رفتار بازدیدکنندگان یک سایت را تحلیل می کند. یکی از راهکارهای گوگل برای اینکه متوجه بشود که محتوای یک سایت باکیفیت است، میزان ماندگاری افراد (Daily Time on Site) و میزان گشت و گذار (Daily Pageviews per Visitor) افراد در سایت را بررسی می کند. اگر شما هم می خواهید بدانید که این نرخ ها برای سایت شما به چه صورت است می توانید از طریق سایت الکسا و یا از طریق گوگل آنالیتیکمتوجه بشوید.

 

یک راهکار مناسب برای ماندگاری و گشت و گذار بیشتر بازدیدکنندگان

راهکارهای زیادی برای تعامل با کاربران و همچنین افزایش ماندگاری و گشت و گذار بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد که در این مطلب بک مورد مناسب می خواهم اشاره کنم که شما می توانید کمتر از ۵ دقیقه آن را در سایتتان پیاده کنید. البته به شرطی که سایتتان وردپرسی باشد.

پیشنهاد مطالب مرتبط در بین نوشته های یک پست با Inline Related Posts

قطعا مشاهده کردید که در خیلی از سایتها کنار مطالب یا در یک باکس هایی مطالب مرتبط نمایش داده می شود. اگر کمی اطلاعات در رابطه با سئو داشته باشید می دانید که باید در بین نوشته هایتان لینک ایجاد کنید و پست های دیگر را به کاربران پیشنهاد کنید. امروز می خواهم راهکاری را به شما معرفی کنم تا شما بتوانید کمتر از ۵ دقیقه تمام پست های ساییتان را به هم لینک کنید. فرض کنید شما ۱۰۰ مقاله دارید و می خواهید در بین نوشته های پست هایتان به مقالات مرتبط لینک دهید. قطعا انجام دادن این کار بسیار مشکل می باشد و ساعت ها زمان می برد. با استفاده از افزونه Inline Related Posts می توانیم کمتر از ۵ دقیقه هرچندتا مقاله که در سایت داشته باشیم به هم لینک کنیم. چگونه؟ با من همراه باشیم و فیلم آموزشی افزونه Inline Related Posts را مشاهده کنید.

مطالعه بیشتر