۱۵ نکته مهم و کلیدی که موجب افزایش ترافیک سایت و پربازدید شدن سایتتان می شود.

بازدید: 1885 بازدید

افزایش ترافیک سایت

15 نکته مهم و کلیدی که موجب افزایش ترافیک سایت و پربازدید شدن سایتتان می شود.

صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها رویای قرار گرفتن در رتبه یک گوگل برای کلمات کلیدی خاص شان را در سر می پرورانند. اما چرا بیشتر آنها تلاش خود را متوقف می کنند زیرا از تلاش برای به دست آوردن لینک از طریق تکنیک های مختلف خسته شده اند. شکی نیست که درست کردن لینک سازی هنوز هم مهم ترین فاکتور رتبه بندی محسوب می شوند اما این موضوع بدین معنی نیست که لینک های مورد نیاز خود را از هر سایتی به دست آورید.

۱- تولید محتوای با کیفیت جهت افزایش ترافیک سایت
اگر بازاریاب دیجیتال، وبلاگ نویس یا تولید کننده محتوا هستید باید همیشه گوش به زنگ باشید. در حوزه تخصصی خود به دنبال اتفاقات جدید باشید و در مورد آن مطلب بنویسید. مطلبی که بتواند سروصدای زیادی بر پا کند. یقینا کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند چندین سایت دیگر را هم باز می کنند و درصورتیکه مطالب شما با مطالب سایر وب سایتها تفاوت چندانی نداشته باشد به سرعت از وب سایت شما خارج خواهند شد.

۲- امکان خواندن آسان مطالب جهت افزایش ترافیک سایت
در صورتی که مطالب سایت شما از نظم خاصی پیروی نکن و بهم ریخته باد مسلما کاربر حس خوبی پیدا نمیکند و به سرعت سایت شما را ترک میکند. بنابراین داشتن خوانایی کافی به کاربر حس خوبی میدهد و در مدت زمان ماندگاری در سایت و عدم یردرگمی کمک بزرگی می کند.

۳-سرعت لود شدن بالای سایت جهت افزایش ترافیک سایت
در صورتی که سایت شما دیر لود شود کاربر صبر نمیکند تا لود شدن کامل سایتتان به اتمام برسد بلکه بلافاصله سایتتان را میبندد و سراغ سایت دیگری میرود. از افزونه های افزایش سرعت در وردپرس استفاده کنید تا بتوانید این مشکل را رفع کنید. همچنین به بهینه سازی تصاویر و فیلم ها در سایتتان توجه کنید.

۴- استفاده از CSS3 و HTML5
در گذشته، جاوا اسکریپت به طور گسترده ای برای طراحی سایت ها مورد استفاده قرار گرفت. اگر چه، آن انتخاب کاملا مردمی بود; اما محدودیت های دران وجود داشت. استفاده از جاوا اسکریپت باعث کاهش سرعت وب سایت شده; برای جلوگیری از همه این مشکلات، از CSS3 و HTML5 استفاده کنید; تا وب سایت خود را بدون مشکلات مرتبط جذاب کنید

۵- ایجاد ایمیل مارکتینگ جهت افزایش ترافیک سایت
از دیگر فعالیت هایی که برای افزایش ترافیک وب سایت میتوانید انجام دهید، ایمیل مارکتینگ می باشد.
برای کسب و کار خود یک دیتا بیس از ایمیل هایی که به کسب و کار شما مربوط است تهیه کنید.
فراموش نکنید که برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ همواره باید دیتا بیس خود را به روز نگه دارید و تعداد آن را افزایش دهید.

۶- استفاده از دکمه های رسانه های اجتماعی جهت افزایش ترافیک سایت
مانند کاربران عادی از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید. شما یک وب مستر هستید و وظیفه دارید آمار وب سایت خود را افزایش دهید و هنگامی که وارد شبکه های اجتماعی می شوید باید با ارائه مطالب جدید در این شبکه ها و کمک به سایر کاربران عضو، آنها را به سوی وب سایت خود هدایت کنید.

۷- در دسترس بودن بنر توییتر جهت افزایش ترافیک سایت
همیشه یک بنر توییتر را در بهترین جای سایت خود در معرض دید همگان قرار دهید تا به راحتی بتوانند پروفایل شما را دیده و شما را دنبال کنند . ضمن آنکه یکی از بهترین بخشها میتواند قسمت ” تماس با ما” در هر سایت باشد و خواهید دید خیلی ها شبکه های اجتماعی را برای ارتباط با شما ، به ایمیل ترجیح میدهند .

۸- بهینه سازی تصاویر جهت افزایش ترافیک سایت
ایده آل این است که یک بررسی کلی از تنگناهای سایت تان داشته باشید. اگر سایت شما ترکیبی از محتواهای با انتقال ضعیف یا به عبارتی سرد و محتواهای پویا و خوب باشد، این به معنی بقا و پایداری سایت در مقایسه با نزول آن می باشد. در هر حال نباید روی این موارد مصالحه کنید و به یک پلاگین بهینه سازی تصاویر خوب نیاز دارید تا تصاویر خوب را از تصاویر بد متمایز کند. این خود یکی از مراحل مهم در آماده سازی وردپرس برای ترافیک بیشتر می باشد.
بدیهی است ما برای بهینه سازی تصاویر، پلاگین Smush را توصیه می کنیم.

۹- ریسپانسیو بودن سایت جهت افزایش ترافیک سایت
وب سایت شما باید در تمامی دستگاه ها، مانند موبایل و تبلت به خوبی نمایش داده شود چرا که بسیاری از کاربران شما از این طریق به وب سایت شما وارد میشوند.

۱۰- استفاده از اینفوگرافیک و مختوای بصری جهت افزایش ترافیک سایت
اینفوگرافیک یکی از ۱۵ نوع محتوایی است که می تواند ترافیک زیادی تولید کند. به اشتراک گذاری منظم اینفوگرافیک های جالب با طراحی خوب، می تواند ترافیک حاصل از جستجو را به سطح بعدی منتقل کند.شما می توانید از اینفوگرافیک ها برای به دست آوردن ترافیک های طبیعی و بازدید کننده از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

به طور متوسط، هر اینفوگرافیکی که ایجاد می شود قادر است ۵۳۰۰۰ بازدید کننده معتبر و ۸۰۰ بک لینک از دامنه های منحصر به فرد ایجاد نماید. اینفوگرافیک ها همچنین می توانند اشتراک های خوبی در شبکه های اجتماعی تولید کنند

۱۱- کامل و حرفه ای بودن پروفایل جهت افزایش ترافیک سایت
پروفایل خود را کامل کنید . آدرس ها ، ایمیلها و تلفنهای خود را وارد کنید . از تصاویر حرفه ای برای کاور و پروفایل خود استفاده کنید و تخصص های خود را مختصر و مفید بنویسید .

۱۲- رفع خطاهای تعمیر جهت افزایش ترافیک سایت
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما خطا ندارد. در کل طراحی وب سایت برای عملیات صاف و تجربه کاربر پسند نباید خطا وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از راه اندازی وب سایت تمام اشتباهات را شناسایی و حذف کرده باشید.

۱۳- انتشار مقاله در سایت های معتبر جهت افزایش ترافیک سایت
شما می توانید مقالات سایت خود را در سایت های معتبر و پربازدید دیگر به صورت رایگان منتشر کنید. فقط کافی این سایت ها را پیدا کنید و با مدیر آن ها ارتباط برقرار کنید. برای این کار مقالات شما باید از هر لحاظ با کیفیت باشد. در انتشار مقالاتتان در سایت های دیگر به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید مقاله ای که قبلا در سایت خود منتشر کرده اید و حالا همان مقاله را می خواهید در سایت دیگری منتشر کنید اولا عنوان آن را عوض کنید و دوما حتما لینک منبع سایت خود را در پایین مقاله قرار دهید.

۱۴- برگزاری مسابقات جهت افزایش ترافیک سایت
گاهی در سایت و شرکت خود ، مسابقاتی ترتیب دهید و آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . این کار بسیار به جذب ترافیک و افزایش دنبال کننده های شما کمک میکند.

۱۵- بروز رسانی منظم سایت جهت افزایش ترافیک سایت
برای آنکه وب سایت فعالی داشته باشید می بایست پیوسته و به صورت مستمر در آن مقالات و اطلاعات جدید بارگذاری نمایید. درج اطلاعات جدید در وب سایت باعث ارسال سیگنال های مثبت به موتورهای جستجو می باشد و هر چه این اطلاعات شما مرتبط تر به زمینه فعالیت شما و کامل تر باشد و مورد نظر کاربران شما باشد تاثیر بهتری در رتبه شما در موتورهای جستجو و در نتیجه افزایش بازدید کننده وب سایت خواهد داشت.

سخن آخر:

این است که اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید همین الان به فکر افزایش ترافیک وب سایت خود باشید. راه هایی که به شما معرفی کردم فقط تعدادی از راه های افزایش بازدید سایت بود. که شما می توانید با جست و جوی بیشتر با روش های بیشتری از افزایش ترافیک سایت آشنا شوید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مطالعه بیشتر