تفاوت آرم و لوگو

خیلی از کاربران و افراد جامعه تفکرشان بر این است که آرم و لوگو مانند یکدیگر هستنند و فقط تفاوت کلمه ای دارند اما اینگونه نیست تفاوت این دو بسیار است و جای بحثی زیادی دارد معمولا آرم ها همانطور که از اسمشان پیداست فقط یک نماد شکلی میباشند در طراحی آرم به هیچ وجه نباید از نوشته استفاده شود اما در طراحی لوگو محدودیتی وجود نخواهد داشت و میتوان بسیار در این زمینه مانور داد آرم ها میتوانند بیانگر کار شرکت باشند و میتوانند نباشند ! میتوانیم مثالی در مورد آرم بزنیم که کاملا متوجه نفاوت آن با لوگو شوید! معمولا شرکت های ماشین سازی دارای آرم هستن آرم هایی که به هیچ وجه شما بادیدن آن ها متوجه نخواهید شد که این شرکت دارای چه محصولاتی است مثلا آرم شرکت فراری که یک اسب است اما در طراحی لوگو یکی از نکات مهمی که باید رعایت شود این است که لوگو متناسب با کاربری شرکت باشد اما در این زمینه هم محدودیتی نیست و من میتوانم چندیدن لوگو معروف را به شما معرفی کنم که هیچ ربطی به شرکت خود ندارند! اما بهتر است داشته باشند تا فهم لوگو آسان تر باشد

سبک ها در طراحی لوگو

همانطور که در پست هایی که در وبلاگ قرار داده شد به طور کامل با سبک های لوگو آشنا شدیم اما یک توضیح جامع هم در اینجا میدهم لوگو ها در سبک های مختلفی طراحی میشوند که تمام این سبک های زیر مجموعه 3 سبک است یعنی ممکن نیست هیچ طرح لوگویی از این 3 سبک خارج باشند

طراحی لوگو در سبک نوشتاری

سبک نوشتاری یک سبک کلاسیک است که امروزه با گذشت زمان نیز پیشرفت بسیاری کرده است خیلی از این لوگو ها در این سبک هستنند سبک نوشتاری سبکی است که در آن طراحی لوگو فقط به صورت نوشته طراحی میشود و هیچ شکلی در آن وجود ندارد تایپوگرافی را نیز میتوان یک زیر مجموعه از لوگوی نوشتاری دانست از لوگو های نوشتاری معروف میتوان به لوگوی شرکت گوگل اشاره کرد که به وسیله یک طراح برزیلی به نام روث کدار طراحی شده است لوگوی گوگل بارها در مناسبت های مختلف تغییر میکند اما لوگوی اصلی آن همان لوگویی است که در 4 رنگ طراحی شده است و هر رنگ دلیل خاصی دارد که هر شرکت یک جور آن را توصیف میکند امروزه برای طراحی یک لوگوی حرفه ای باید یک رنگ بندی خاص در نظر گرفته شود که در ادامه درباره این موضوع نیز صحبت خواهیم کرد

طراحی لوگو در سبک تصویری یا اشکال

این سبک نیز بسیار در طراحی لوگو استفاده میشود یعنی هرسه سبک زیاد استفاده میشوند نمیتوان گفت کدام سبک در بین جوامع محبوب تر است سبک تصویری در طراحی لوگو سبکی است که فقط از اشکال در طراحی لوگو استفاده میشود و هیچ نوشته درون آن وجود نخواهد داشت از لوگو های معروف تصویری میتوان به لوگوی شرکت اپل که یک سیب گاز زده است و همینطور لوگوی شبکه ی اجتماعی توییتر که یک پرنده است اشاره کرد اگر دقت کنید لوگو ها میتوانند هیچ ربطی به شرکت نداشته باشند همانطور که لوگوی اپل هیچ ربطی به شرکت ندارد پس در این موضوع هیچ محدودیتی وجود ندارد که لوگو حتما باید با شرکت مرتبط باشد

طراحی لوگو در سبک تلفیقی

لوگو های تلفیقی ترکیبی از این 2 لوگو هستنند یعنی شکل و نوشته با هم ترکیب میشود و یک لوگوی زیبا را تشکیل میدهد لوگو های تلفیقی تنوع بسیاری دارند اما نکته ای که در طراحی این لوگو وجود دارد این است که باید جوری با هم شکل نوشته را ترکیب کرد که انگار جزویی از هم هستنند از لوگو های تلفیقی میتوان به لوگو پپسی یا پلی استیشن اشاره کرد لوگو های تلفیقی معمولا امور مربوط به شرکت هم در خود دارند و نشان میدهند و همین میتواند در قابل فهم تر کردن یک لوگو حرفه ای کمک شایانی کند

دیدگاه خود را بنویسید