pantone cmyk rgb رنگ پنتون
با استفاده از روانشناسی رنگ میتوانیم نحوۀ درک رسانه های مشابهی مانند وبسایت و بروشور را بفهمیم. رسانه واقعاً اهمیت چندانی ندارد، توقع شما این است که مطالب بازاریابی و برندینگ (خواه به صورت چاپی و خواه در وب) چشم گیر باشند. با وجود این، بایستی بسته به زمینۀ پروژهای که کار میکنید، در انتخاب رنگهایِ مناسب دقت کنید.
پس، تفاوت بین نمایه های رنگ در وب با نمایه های چاپی چیست؟سه مد رنگی وجود دارد:
CMYK
RGB
PMS
CMYK، مد چهار رنگی است که تنها از جوهرهای فیروزهای، سرخابی، زرد و سیاه برای چاپ استفاده میکند و کاربرد اصلی آن چاپ بروشور، کارت ویزیت، پوسترها و دیگر محصولات چاپی بر روی کاغذ است که بصورت افست چاپ می گردد.
RGB، که از ترکیب رنگهای قرمز، سبز، و آبی استفاده میکند، در دستگاههای دیجیتال و نمایشگرهای کامپیوتری استفاده میشود و بسیار روشنتر از مد رنگی CMYK است.
در نهایت، از سیستم تطبیق پنتون (PMS) برای تطبیق رنگهای موجود در محصولاتی مانند تیشرت و دیگر مواد نقاشی شده استفاده میشود. در این مد رنگی، گاهی اوقات از ترکیب جوهر های مخصوص ، یا رنگها نیز به منظور تطبیق درستِ رنگهای منحصر به فرد استفاده میشود.در پروژههای طراحی گرافیک، آگاهی از روش کار پالتهای رنگ موضوعی مهمی است. اینجا راهنمای فوقالعادهای دربارۀ بهترین شکل استفاده از RGB، CYMK، و PMS (پنتون) ارائه شده است.