صفر شدن پیج رنک گوگل

بازدید: 2000 بازدید

امروز همراه شما هستیم با سری جدید از مقالات آموزش سئو و با موضوع پیج رنک گوگل. ابتدا با این موضوع شروع میکنیم که پیج رنک گوگل چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد. و در ادامه به این موضوع می پردازیم که چرا پیج رنک حذف شد ! با سئو و بهینه سازی سایت اکسپرت سئو همراه باشین.

صفر شدن پیج رنک گوگل

پیج رنک گوگل چیست ؟
در گذشته یکی از فاکتور های مهمی که گوگل برای رتبه بندی سایت ها از آن استفاده میکرد پیج رنک گوگل بود که برای تعیین اهمیت صفحات مختلف کاربران استفاده میشد. حال با هم بررسی میکنیم که پیج رنک چطور عمل میکرد ؟!

مدیران گوگل بر این باور بودند که صفحاتی که دارای لینک ورودی بالا و زیادی هستن حتما از اهمیت بالاتری نسبت به سایر صفحات برخوردارند و این الگوریتم به این ترتیب بود که لینک های ورودی سایت رو به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر میگرفت. خب در صورتی که سایت شما از سایت های دیگه لینک ورودی دریافت کرده بود هم به سایت هایی که به شما لینک ورود داده بودند توجه میشد که پیج رنک آن صفحات چقدر است و یا تعداد صفحات لینک شده آن چه تعداد است و حتی نوفالو و فالو بودن لینک ها نیز بررسی میشد. و تا حدود زیادی برای سئو و بهینه سازی سایت از سایت هایی با پیج رنک خوب استفاده میشود.

پیج رنک های گوگل به صورت منظم آپدیت میشدند تا اینکه تقریبا دو سال پس از بروز نشدن پیج رنک های گوگل و در واقع همان صفر شدن تمامی پیج رنک ها برای همه نگرانی به وجود اومد. پیج رنکی که با کمک آن, بسیاری از افراد برای سئو و بهینه سازی سایت و گرفتن بک لینک با کیفیت به آن امید داشتند و حتی عده ای که کارشان فروش و خرید بک لینک با پیج رنک بالا بود صفر شد!

خب حالا با هم بررسی کنیم ببینیم آیا در آن دو سالی که پیج رنک ها آپدیت نشدند و هنوز عده ای با توجه به پیج رنک به سایت هایشان ارزش میدادند دارای پیج رنک واقعی بودن؟! کاملا واضحه که چنین چیزی با وجود عظمت فعالیت های گوگل و تدابیر کارشناسان گوگل و بروز بودن الگوریتم های گوگل صحیح نبود و هیچ کدام از پیج رنک ها نمیتوانستند واقعی باشند! خیلی از سایت ها در این مدت باید مثلا پیج رنک صفرشان تبدیل به رنک واقهی میشد و بالعکس …

و حقیقت اینجاست که تمامی این پیج رنک ها غیر واقعی بودند و راهی شد تا تمامی سئو کاران غیر حرفه ای و حتی فروشندگان بک لینک که ادعای سایت با پیج رنک واقعی و بالا داشتند و بروند ! واقعا جای تاسف است که با وجود اعدادی که چند سال است آپدیت نشده است فکر کنیم که الگوریتم گوگل هنوز ارتباطی با این اعداد و ارقام دارد!

صفر شدن پیج رنک گوگل

خب با هم از طریق دیگری به صفر شدن پپیج رنک گوگل هم نگاهی بیاندازیم! با این تصور که گوگل عزیز خواسته که خرید و فروش بک لینک ها را متوقف کنه . این طرز فکر هم میتونه تا حدی قابل قبول باشه اما وقتی نگاهی به گذشته میندازیم متوجه میشیم که قبل از اینکه چنین کاری کند پروژه ای برای متوقف کردن خرید و فروش بک لینک را در نظر داشته و هنوز هم در این مورد پافشاره داره و هر زمان که متوجه شود سایتی با خرید بک لینک رشد کرده و رتبه مشکوکی بدست آورده سایت رو اسپم اعلام میکنه. البته گوگل نیز با آپدیت دیر هنگام و کاملا ناگهانی پیج رنک ها همه را متعجب کرده بود و با توجه به اینکه همه از این موضوع که دیگر پیج رنک ها آپدیت نمیشوند دلسرد بودند و دیگر برای سئو سایت و بهینه سازی سایت خود سمت سایت هایی با رنک بالا و گرفتن بک لینک با رنک بالا نمیرفتند با آپدیت شدن مجدد پیج رنک ها دوباره به آن سمت سوق پیدا کردند که فرصت خوبی برای گوگل عزیز پیدا شد تا بتواند چنین سایت هایی را شناسایی کند!

پیشنهاد من به شما برای اینکه بیشتر با فاکتور های گوگل و سئو سایت آشنایی پیدا کنید مطالعه مقاله فاکتور های مهم در سئو چیست ؟ میباشد.

امیدوارم که از این مقاله آموزش سئو سایت نهایت استفاده را کرده باشید.

منبع:

expertseo

مطالعه بیشتر