۴ روش برای دریافت نظرات بیشتر در مورد محصولات در ووکامرس

بازدید: 2077 بازدید

درود بر شما؛
یکی از مهمترین عوامل پویایی یک فروشگاه در سطح اینترنت دریافت بازخورد از سوی کاربران در مورد محصولات و همچنین چالشی بودن محصولات فروشگاه است. مدیران فروشگاه ها باید روش های مفیدی را برای دریافت نظرات بیشتر در ووکامرس پیرامون محصولاتشان بکار گیرند تا بتوانند فروشگاهی پویا را در سطح اینترنت داشته باشند و کسب درآمد کنند اما چطور میتوان چنین فروشگاهی ایجاد کرد؟!

دریافت نظرات بیشتر در ووکامرس

بر اساس آمار بیش از ۷۰ درصد از مشتریان فروشگاه های اینترنتی از سایتی خرید خود را انجام میدهند که محصول مورد نظر آن ها دارای بازخورد از سایر خریداران باشد تا بتوانند این بازخورد ها را مطالعه کنند و سپس تصمیم به خرید یا عدم خرید بگیرند. با این حال همانطور که ملاحظه میفرمائید قرار دادن بخش دیدگاه ها و نظرات در خصوص محصول میتواند بسیار مفید باشد. اما سوالی که ایجاد میشود این است که چطور میتوان از کاربران بازخورد دریافت کرد؟

۱٫ از کاربران فروشگاه خود سوال بپرسید

مطمئنا مشتریانی وجود دارند که از محصول شما خریداری کرده اند. بهترین راه ارسال ایمیل نظر خواهی از آنان است. برای این هدف شما باید یک ایمیل پس از خرید برای مشتری خود ارسال بفرمائید با این محتوا :

“نام مشتری” عزیز سلام!
خوشحالیم که همراه ما هستید و از خرید شما متشکریم.
چند روزی از خرید شما گذشته و میخواهیم به ما بگوئید که از خرید خود راضی بودید؟ مشکلی نداشتید؟
نیاز به کمک در مورد خرید خود ندارید؟ اگر نیاز به کمک دارید با استفاده از لینک زیر به فروشگاه برگردید و برای ما درخواست خود را ارسال کنید. البته منتظر نظر شما در مورد محصول هم هستیم.

موفق باشی “نام مشتری” عزیز!

این محتوا همانطور که میبینید میتواند مشتری شما را بار دیگر به فروشگاه بکشاند و نظر او را دریافت کند اما این پایان کار نیست چرا که مشتری شما با این ایمیل برای ارسال نظر منفی یعنی پشیمانی از خرید و یا مثبت یعنی خوشحالی از خرید به فروشگاه می آید. در حالت اول شما قاعدتا نمیتوانید از او انتظار بازخورد مثبتی داشته باشید ولی دیدگاه منفی او میتواند برای پیشرفت شما بسیار یاری دهنده باشد. پس این خود یک روش برای دریافت نظرات بیشتر در ووکامرس می باشد.

در حالت دوم، یک مشتری که از خرید خود در فروشگاه شما رضایت دارد میتواند یک هدف برای دریافت نظر مثبت و سازنده باشد. در این صورت شما باید با یک ایمیل همانند محتوای زیر از او درخواست ارسال نظر داشته باشید:

سلام “نام مشتری” عزیز!
خوشحالیم که از خرید خود راضی هستید. برای خرید های بعدی آیا مایل هستید تجربیات خود را با دیگران هم در میان بگذارید؟ ما مشتاقیم که تجربیات شما را از خرید های خود با دیگران به اشتراک بگذاریم. میتوانید تجربیات خود را در “لینک ورودی به صفحه نظرات” بنویسید.

از شما “نام مشتری” عزیز ممنونیم

این روش فوق میتواند در دریافت نظرات بیشتر در ووکامرس از سوی خریداران فروشگاه شما اثر بخش باشد.

۲٫ به کاربران خود پیشنهاد های مشوق بدهید

در دنیای امروز کمتر افرادی برای انجام یک کار مطالبه مالی ندارند در این میان کاربران اینترنتی هم در اکثر اوقات به صورت رایگان و بدون هیچ پیشنهادی برای شما دیدگاه و نظر خود را ارسال نمیکنند. در این صورت شما باید به آن ها پیشنهاد هایی تشویق کننده بدهید تا مجاب به اعلام نظر خود شوند. این پیشنهادات مشوق باید به صورت مالی و خدماتی باشند برای مثال : کوپن تخفیف در صورت قرار گیری دیدگاه، حمل و نقل رایگان برای کاربران نظر دهنده، هدایای سپاس گزاری برای کاربران و…

روش کار نیز به این صورت است که باید شما مثلا برای هر نظر دهنده یک ایمیل تشکر حاوی یک شماره کوپن تخفیف ارسال کنید. این ایمیل هم برای کاربران راضی و هم مشتریان ناراضی ارسال میشود. در هر دو صورت برای فروشگاه شما ارزش افزوده در پی دارد. چون اگر دیدگاه مثبت باشد پس مشتری شما راضی بوده و راضی تر میشود اما اگر منفی باشد میتوانید با این کار مشتری خود را کمی راضی کنید.

۳٫ نمونه محصول خود را هدیه دهید

یکی از روش های جذاب برای دریافت نظرات بیشتر در ووکامرس از سمت کاربران این است که شما با وبلاگ نویسان و مدیران دیگر وب سایت ها در تعامل باشید. شما میتوانید با ارسال نمونه محصولات خود به عنوان هدیه برای این سایت ها مدیران آن ها را مجاب کنید تا در خصوص فروشگاه و محصولات شما برای کاربران خود بنویسند و کسب و کار و محصول شما را به آنان معرفی کنند.
در اینصورت کاربران اینترنتی بیشتر با شما آشنا میشوند و بازخورد بهتر نصیب شما می شود و البته میزان فروش فروشگاه شما نیز افزایش می یابد.

۴٫ سعی کنید همیشه فراتر از انتظار باشید

همیشه کسب و کار هایی که نوآور باشند موفق هستند. سعی کنید همیشه فراتر از انتظار ظاهر شوید. برای این کار روش های زیر موجود است که میتوانید به کار ببرید:

پاسخ سوالات مشتریان خود را در اسرع وقت بدهید و مطمئن شوید که مشکل آن ها حل شده باشد
پس از خرید مشتریان خود را تنها نگذارید و از آن ها در خصوص خرید خود سوال کنید که آیا راضی هستند یا خیر
تاریخ تولد مشتریان خود را بدانید و در روز تولد برای آن ها هدایایی ارسال کنید
در بسته های ارسالی خود یک نوشته دستی قرار دهید با محتوای تقدیر و تشکر از مشتریان
در بسته های محصولات ارسالی برای مشتریان هدایایی کوچک قرار دهید
سعی داشته باشید که ارسال محصولات را تا حد امکان رایگان کنید
یک قسمت VIP برای مشتریان ویژه خود با پیشنهادات شگفت انگیز ایجاد کنید
و …
جمع بندی

در آخر سعی کنید همیشه مشتریان خود را راضی و خوشحال نگه دارید. مشتریان خوشحال و خوشنود از خرید میتوانند برای شما یک سرمایه بالقوه باشند. سعی کنید هر امکانی را برای آسودگی کاربران خود مهیا کنید چرا که کلید موفقیت شما در رضایت کاربران است. در نهایت از تجربیات خود در مواجهه با مشتریان برای ما و همراهان همیار وردپرس بنویسید.

شما چه روشی را برای رضایت مشتریان و بالا بردن سطح فروشگاه خود در پیش گرفته اید؟ چطور مشتریان خود را ترغیب به ارسال بازخورد از فروشگاه میکنید؟ روش های استفاده شده و تجربیات خود و در نهایت نتایج آن را برای ما ارسال کنید.

مطالعه بیشتر