کاربرد طراحی لوگو در طراحی گرافیک | طراحی گرافیک چیست

بازدید: 2079 بازدید

طراحی گرافیک چیست و چه کاربردی طراحی آرم و لوگو دارد؟

طراحی گرافیک به معنی یک تخصص نقاط از اواسط سده بیستم مطرح شد . تا آن هنگام اداره بنگاه های تبلیغاتی و تهیه آگهی های تبلیغاتی توسط هنرمندان تجاری انجام میشد .

این متخصصان عبارت بودند از : صفحه بند ) هنرمندان صفحه آرا ( حروفچین که عنوان و متن را با تمام جزئیات طرح ریزی میکرد . و دستورالعمل هایی برای حروفچینی میداد ، انواع مختلف تصویر گرانیکه هر نوع آثار ترسیمی از نمودارهای فنی تا اسکیس های مد را تهیه میکردند ،روتوش کاران هنرمندان طراح حروف و دیگرانی که طرح های نهایی را برای تکثیر آماده میکردند . و بسیاری از هنرمندان تجاری از جمله طراحان پوستر ، همزمان واجد چند تخصص بودند .

امروزه طراح گرافیک با بنگاه ها و آتلیه ها همکاری دارند و نه فقط تبلیغات و آگهی ها بلکه مجلات و روزنامه هایی را که این آگهی ها در آن چاپ میشود طراحی میکنند . به علاوه طراح مستقل به بخش از گروه مرتبط با صنعت ارتباطات بدل شد . دنیای تبلیغات ، مجلات و روزنامه ، بازاریابی و روابط عمومی.

طراحی گرافیک حال به بخشی از فرهنگ اقتصاد کشورهای صنعتی بدل شده است . با این حال علی رغم پیشرفت های فناوری از دهه ۱۹۶۰ به بعد که امکان ارسال پیام با مداره ها فراهم شده و دسترسی به تصاویر به طور یکسان امکان پذیر شده است جای شگفتی است که تحولات و پیشرفتها همچنان منطقه ای است و علی رغم آن که طراحان به صورت تیمی و به عنوان عضوی از یک گروه کار میکنند . اما تحولات همچنان به پیشروان منفرد متکی است .

فرم های جدید در پاسخ به ضروریات مالی و پیشرفت های فناوری شکل گرفته اند اما در عین حال طراحی گرافیک همچنان از قرار دادهای پیشین خود بهره میبرد .

طراحی گرافیک در برگیرنده نوعی زبان است با دستور زبانی نا معین و با الفبایی پیوسته در حال گسترش ماهیت نامشخص قوانین آن بدان مفهوم است که فقط میتوان آنها را مطالعه کرد نه آموخت ما فقط زمانی یک اثر گرافیکی را به درستی درک میکنیم که بتوانیم زبان آن را بفهمیم

مطالعه بیشتر