تنظیمات ادغام دو لایه در فتوشاپ | AUTO-BLEND LAYERS

بازدید: 1983 بازدید

تا به حال فکر کرده اید با استفاده از فتوشاپ آیا می شود دو لایه یا دو تصویر که اصلا با هم مرتبط نیستند را طوری ادغام کنیم که ساختار هر دو عکس شبیه به هم شوند ؟ این امکان در فتوشاپ با استفاده از گزینه Auto-Blend Layers امکان پذیر است و حدودا یک ساعت دیگر مقاله ای برای این آموزش در قالب تمرین در سایت قرار می گیرد . Auto-Blend Layers زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهید چند عکس را با هم یکی کنید به طوریکه رنگ ، ابعاد و ساختار کلی در عین حفظ شدن تغییر کنند . در ادامه تنظیمات این بخش به طور کلی توضیح داده می شود .

 1. ابتدا هر دو تصویر زیر را با کلیک راست کردن بر روی عکس و انتخاب گزینه Save as بر روی کامپیوتر ذخیره کرده و با فشردن کلیدهای Ctrl+O وارد فتوشاپ کنید .

1 تنظیمات ادغام دو لایه در فتوشاپ Auto Blend Layers

2 تنظیمات ادغام دو لایه در فتوشاپ Auto Blend Layers

2. سپس یک لایه جدید با مد لایه RGB ایجاد و هر دو عکس را درگ کرده و روی لایه جدید قرار بدهید .  Auto-Blend Layers زمانی دو تصویر را با هم ادغام می کند که تصاویر روی هم قرار گرفته باشند و بتواند مرز رنگی را یکنواخت کند .

3 تنظیمات ادغام دو لایه در فتوشاپ Auto Blend Layers

3. هر دو عکس را درست طوری قرار بدهید که قصد دارید با هم یکنواخت شوند . مثلا دو اردک کنار هم باید قرار بگیرند .

4 تنظیمات ادغام دو لایه در فتوشاپ Auto Blend Layers

4. بسیار خوب با پایین نگه داشتن کلید Ctrl یا Shift هر دو لایه را به صورت همزمان انتخاب کرده و از منوی Edit گزینه Auto-Blend Layers را انتخاب کنید .

5 تنظیمات ادغام دو لایه در فتوشاپ Auto Blend Layers

5. یک پنجره همانند تصویر زیر باز می شود .

6 تنظیمات ادغام دو لایه در فتوشاپ Auto Blend Layers

در پنجره باز شده دو گزینه وجود دارد . گزینه Stack Images را انتخاب کرده و بر روی کلید OK کلیک کنید . بعد از رندر کردن مشاهده می کنید که هر دو عکس باهم یکی می شود .

7 تنظیمات ادغام دو لایه در فتوشاپ Auto Blend Layers

همانطور که در عکس بالا دیدید هر دو اردک انگار از ابتدا در کنار هم بوده اند .

مطالعه بیشتر