ربات و خزنده های گوگل

بازدید: 2176 بازدید

اصطلاح ربات و خزنده های گوگل

خزنده ، ربات، عنکبوت، (Crealwer – Robot – Spider) که در هنگام مطالعه ی مباحث مربوط به طراحی سایت و سئو به آن ها برمی خورید واقعا به معنای واقعی اسم شان عمل می کنند.

خزنده هایی هستند که به معنای حقیقی در سطح وب سایت ها می خزند! به این معنی که وارد صفحات وب سایت می شوند و وقتی در صفحه ای از یک سایت، لینکی را مشاهده می کنند وارد آن می شوند (به آن لینک خزش می کنند) و ممکن است در آن لینک نیز، لینک های دیگری را مشاهده کنند و وارد آنها شوند و همین خزیدن ها ادامه پیدا می کند.

به عبارت دیگر آنچه به معنی خزنده ( Robots- Spider-Crawler) گوگل به خود گرفته است در اصل نرم افزارهای تحت وبی هستند که با الگوریتم های هوشمند و پیچیده ای که گوگل برای آنها تهیه کرده است وارد صفحات وب می شوند و با دیدن لینک هایی که در این صفحات قرار دارند به آن لینک ها خزیده می شوند و ممکن است باز مجددا در آن لینک ها لینک های دیگری باشد که به همین صورت این خزیدن ادامه پیدا می کند .

هر بار که خزنده ها در صفحه ای با لینک، عکس، یا بارگذاری فایلی مواجه می شوند، یک Hit اتفاق افتاده است. می توان Hit را به فارسی به معنای یک ضربه یا برخورد برداشت کرد.

وقتی یک خزنده وارد صفحه می شود به ازای هر لینک و تصویری که مرجع آنها آدرس دیگری است، یک hit تلقی می شود. صفحه ای که دو عکس دارد و ۳ لینک، ۲ hit آن مربوط به آن دو عکس است(زیرا خزنده وارد صفحه دیگری می شود که فقط عکس است) و ۳ hit برای لینک های مقصد است که آدرس متفاوتی دارند و یک hit هم به دلیل ورود خزنده به صفحه محسوب می شود.

ربات یا عنکبوت ، همان خزنده است. ربات در دنیای وب، به معنی نرم افزاری است که به طور خودکار کارهایی را به جای یک انسان انجام می دهد.وقتی این ربات ها نقش خزنده و جستجوگر پیدا می کنند، خزنده یا عنکبوت نامیده می شوند.

موتور های جستجو از این خزنده ها استفاده می کنند (خزنده ایجاد می کنند) تا بتوانند از سطح وب، اطلاعات جمع کنند و بر اساس داده هایی که خزنده ها، جمع آوری می کنند، سایت ها را رتبه بندی کنند.

مطالعه بیشتر